نشنال جئوگرافیک یک کلاه واقعیت مجازی منحصربه‌فرد برای تماشای فیلم‌ ساخت

0 1,484

شرکت‌های زیادی هدست‌های واقعیت مجازی را برای رقم زدن تجربه‌های جدید نمایشی وارد بازار کردند. اما شرکت نشنال جئوگرافیک (National Geographic) می‌خواهد راهی متفاوت را برود و یک کلاه واقعیت مجازی جدید به نام «Space Projection Helmets» طراحی کرده است که می‌تواند برای تماشای فیلم‌های فضایی مانند «One Strange Rock» استفاده شود.


نشنال جئوگرافیک این کلاه را با همکاری شرکت‌های McCann و Tomorrow Lab ساخته است. این کلاه شبیه به کلاه‌های فضانوردان ناسا طراحی شده است و کاربران می‌توانند حتا لباس‌های فضانوردان را بپوشند تا هیجان بیشتری تجربه کنند.
این کلاه خاص و منحصربه‌فرد، در درون خودش همه تجهیزات و وسایل مورد نیاز برای تماشای یک فیلم VR را دارد.


فراتر از واقعیت مجازی
کاربرانی که از این کلاه استفاده کردند؛ آن را یک تجربه عجیب و غریب می‌دانند. می‌توانید سر خودتان را به هر سمتی بچرخانید و تصاویر و مناظر متفاوتی را مشاهده کنید؛ همانند یک فضانورد واقعی. این کلاه به طور لذت‌بخش و متعادلی روی سر قرار می‌گیرد و پدهایی دارد که باعث جفت شدن کلاه با اندازه سر می‌شود. البته، باید یک اپراتور این کلاه را روی سر تماشاچیان نصب و تنظیم کند.


کلاه «Space Projection Helmets» به یک پروژکتور لیزری ۷۲۰P مجهز شده است که با یک لنز چشم‌ماهی ترکیب شده است. این دو با ترکیب یکدیگر یک تصور مناسب را به روی صفحه‌نمایش خمیده روبروی چشم کاربر پرتاب می‌کنند.
هر کاربر می‌تواند فقط تصویری که در کلاه خودش نمایش داده می‌شود را ببیند و تصاویر یا فضای بیرون قابل مشاهده نیست. همین‌طور؛ صدای انتشار یافته در کلاه فقط برای همان کاربر قابل شنیدن است.


کلاه «Space Projection Helmets» انگار یک سالن تئاتر کوچک واقعیت مجازی در اندازه یک هدست VR را پیاده‌سازی می‌کند. این تجربه با هدست‌های VR متفاوت است و بیشتر شبیه به این می‌ماند که دارید از لنزهای یک دوربین؛ محیط اطراف را مشاهده می‌کنید.
تصاویر طبیعی‌تر و جذاب‌تر از واقعیت مجازی است. انگار یک فضانورد دارد به سیاره یا منظومه نگاه می‌کند.


نشنال جئوگرافیک فعلا این کلاه را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کرده است و یک تریلر چند دقیقه‌ای از فیلم «One Strange Rock» را با آتش‌فشان‌های فضایی، برخوردهای بین سیاره‌ای و انفجارهای بزرگ کهکشانی به همراه رعد و برق‌های بزرگ نشان می‌دهد تا کاربران هیجان بیشتری تجربه کنند.

منبع یک پزشک
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6112
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها