بومی‌سازی فرستنده ارتباطات ماهواره‌ای

0 161

یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است فرستنده ارتباطات ماهواره‌ای تولید کند و بدین ترتیب نیاز داخل را تا حدود زیادی پوشش دهد. به‌گفته علی خیردوست، مدیرعامل شرکت نورا موج شریف، محصول دانش‌بنیان آن‌ها یک فرستنده تصویری است که کار انتقال داده را انجام می‌دهد. عمده کاربرد این محصول در ارتباطات ماهواره ای است، هر چند در ارتباطات زمینی هم کاربرد دارد.

۲۰۰ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی با تولید فرستنده ارتباطات ماهواره‌ای

تولید بومی این محصول موجب صرفه‌جویی ارزی ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار دلاری در سال برای کشور می‌شود و موارد مصرف آن علاوه‌بر ارتباطات رادیویی و تلویزیونی، انتقال تصاویر از طریق پهپادها عنوان شده است. تعداد افراد شاغل برای تولید و عرضه فرستنده ارتباطات ماهواره‌ای، ۸ متخصص به‌صورت مستقیم و ۲۰ نیروی انسانی نیز به‌طور غیرمستقیم است. این محصول به‌لحاظ کیفی و ساختار، هم‌تراز نمونه‌های باکیفیت خارجی است.

سامانه تولید محصول مورد بحث بدین شکل است که ابتدا از طرف مشتری تعریف شده، سپس متناسب با این تعریف و بررسی جزئیات، طراحی و تولید می‌شود. مشتری، محصول نهایی را پس از آزمایش و کیفیت‌سنجی دریافت می‌کند.

فرستنده ارتباطات ماهواره‌ای

خیردوست، حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را در بازارسازی برای محصولات دانش‌بنیان اثرگذار دانست و گفت: «حمایت‌های مالی خوبی از ما به‌عمل آمده ست و در زمینه مالیاتی نیز معافیت‌هایی در نظر گرفته شد، ضمن اینکه در بحث صادرات هوشمند هم کمک‌های قابل قبولی از این معاونت دریافت کردیم.»

در همین رابطه بخوانید:

حمایت از طراحان سامانه‌های شناسایی هوشمند تغییرات کاربری اراضی

منبع farsnews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=61022
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها