ردگیری سفر خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک در مدار زمین با یک وب‌سایت

0 1,039

خودروی تسلا رودستر ایلان ماسک به‌جای اینکه در انبار آهن‌قراضه‌های روی زمین باشد؛ در مدار زمین به سفر فضایی مشغول است و مسیرهای کهکشان خورشیدی را می‌پیماید.
وب‌سایت Whereisroadster توسط شخصی به نام بن پریسون راه‌اندازی شده است تا بر اساس اطلاعات دریافتی از ماهواره‌های ناسا، بتواند خودروی الکتریکی تسلا رودستر پرتاب‌شده به فضا را ردگیری کند.
اوایل دی‌ماه بود خبر دادیم ایلان ماسک، رئیس شرکت تسلا می‌خواهد اولین خودروی رودستر الکتریکی خود را با یک موشک فالکون هوی به فضا پرتاب کند و یکی دیگر از رؤیاهای خود را تحقق بدهد. این خودرو با موفقیت به دور مدار زمین پرتاب شد و اکنون در فضا چرخ می‌خورد.

در این مدت، فیلم‌ها و عکس‌های زیادی از این خودروی خوش‌اقبال روی اینترنت منتشرشده و خود ایلان ماسک هم هرچند وقت یک‌بار خبری از آن منتشر می‌کند اما وب‌سایت Whereisroadster اطلاعات دقیق‌تری از مکان حضور و وضعیت آن در مدار زمین به کاربران نشان می‌دهد.
اگر به این سایت مراجعه کنید، می‌توانید به‌صورت آنلاین مختصات و موقعیت نسبی آن نسبت به زمین و خورشید را ببینید و از سرعتش آگاهی پیدا کنید.
همین‌طور، اطلاعات سرگرم‌کننده دیگری درباره این خودروی در این وب‌سایت قرار می‌گیرد. مثلاً درصورتی‌که این مسافت‌ها را روی زمین طی می‌کرد؛ چقدر سوخت نیاز داشت یا تاکنون چندین بار دوره تضمین ۳۶ هزار مایلی را رد کرده است.

گردش فضایی با تسلا رودستر
در حال حاضر، تسلا رودستر ۲.۱ میلیون مایل دورتر از سطح زمین است. این خودرو با سیاره مریخ ۴۳.۱۴۵ مایل بر ساعت فاصله دارد ولی دورتر از زمین و بافاصله ۶.۷۵۵ مایل بر ساعت است.
همان‌طور که ماسک گفته، این خودرو روی مدار دور سیاره مریخ چرخ نمی‌زند و نمی‌خواهد به آن نزدیک شود تا از شهاب‌سنگ‌ها در امان باشد. پیش‌بینی می‌شود اگر در همین مدار فعلی به چرخش خود ادامه دهد، در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۲۰ به نزدیک‌ترین فاصله خود با سیاره مریخ برسد و در فاصله ۰.۰۵ واحد نجومی (AU) باشد.
اما این خودرو تا سال ۲۰۹۱ به سطح زمین نزدیک نمی‌شود. در آن سال هم نزدیک‌ترین فاصله‌ای با زمین به ۲٫۳AU می‌رسد. یعنی فعلاً هرسال، خودروی تسلا رودستر از زمین فاصله می‌گیرد و دورتر می‌شود.
شاید برخی بگویند که چرخش تکراری یک خودرو در فضا چه دستاوردی دارد یا چه سودمندی برای فضا و زمین خواهد داشت ولی فعلاً با کمک سایت‌هایی مانند Whereisroadster می‌تواند سرگرمی‌ جالبی برای برخی از کاربران باشد.
حداقلش این است که تا زمان مقدور شدن سفرهای فضایی با خودروهای شخصی؛ تسلا روستر در فضا برای خودش یکه‌تازی می‌کند.

منبع یک پزشک
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5846
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها