“چالش های بزرگ” در مرکز علمی سیریوس

0 899

سیروس برزو: سازمان فضایی روسیه-روسکاسموس” و موسسه اتحادیه صنایع موشکی و فناوری‌های فضایی برنامه‌ای را با عنوان “چالش بزرگ” درزمینهٔ ماهواره‌ها و ناوهای سرنشین دار را در مرکز آموزشی “سیریوس” در مسکو سازمان‌دهی کرده‌اند.
“چالش‌های بزرگ” یک برنامه آموزشی ارزشمند فعالیت‌های پژوهشی باهدف توسعه علاقه دانش آموزان به پژوهش‌های علمی و خلاقیت فنی، برای نشان دادن توانایی‌هایشان است.
طی این برنامه دانش آموزان و دانشجویان از همه مناطق روسیه در قالب گروه‌هایی در مدارس و دانشگاه‌ها پای سخن دانشمندان و فضانوردان روسی می‌نشینند و در کلاس‌های کارشناسی شرکت می‌کنند. گام بعدی حضور افراد علاقه‌مند و دارای برنامه‌ها و طرح‌های علمی و فنی در آزمایشگاه‌ها و کارگاه پارک علم و هنر “سیریوس” است که به شکل مسابقه انجام می‌شود. در دور جدید برنامه “چالش‌های بزرگ” 400 پژوهشگران جوان و مخترعان در کلاس‌ها شرکت داشتند و در یک رقابت فشرده طراح و پژوهش‌های خود را به معرض ارزیابی داوران گذاشتند.
شرکت‌کنندگان طرح‌هایی درزمینه‌های مختلف ازجمله یک ساخت سفینه فرودی برای ماه، گلخانه‌ای در ماه، توسعه روش‌های مونتاژ و آزمایش ماهواره‌های کوچک ( Kubsat) در ایستگاه فضایی بین‌المللی، طراحی واحدهای استاندارد برای توسعه سفینه‌های فضایی خودکار را ارائه دادند.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4984
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها