ونزوئلا ماهواره جدیدی به فضا پرتاب کرد

0 626

ونزوئلا اعلام کرده که توانسته است یک ماهواره پیشرفته را با موفقیت به فضا پرتاب کند. نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفته است که این ماهواره امکانات بیشتری را برای نظارت بر فعالیت در بخش‌های کشاورزی، انرژی، امنیت ملی و پیش‌بینی و پیشگیری از آسیب‌های طبیعی در اختیار دولت قرار می‌دهد.

چند سال پیش، دولت ونزوئلا توافقنامه‌ای را برای همکاری در زمینه‌های فضایی با چین امضا کرد و آقای مادورو در سخنان خود در مورد پرتاب این ماهواره گفت که “پرتاب ماهواره جدید به معنی دست یافتن به استقلال در فناوری و نتیجه مشارکت و همکاری استراتژیک ما با برادرانمان در جمهوری خلق چین است.” وی پرتاب ماهواره را “واقعه‌ای تاریخی” برای ونزوئلا توصیف کرد.
به گفته منابع دولتی، این ماهواره ٩٤٢ کیلوگرم وزن دارد و حامل تجهیزات پیشرفته برای کسب و ارسال اطلاعات است. منابع دولتی گفته‌اند که طراحی، ساخت و پرتاب این ماهواره با همکاری بیش از یک‌صد پژوهشگر و مهندس ونزوئلایی و با اتکا به دانش و فناوری داخلی صورت گرفته است.

این ماهواره به‌افتخار یکی از رهبران استقلال ونزوئلا در سده‌های هجدهم و نوزدهم “آنتونیو خوزه دو سوکره” نام‌گذاری شده است. رئیس مرکز فضایی ونزوئلا نیز تأکید داشته که ماهواره سوکره کاملاً در ونزوئلا طراحی و ساخته‌شده است. ونزوئلا در سال ٢٠١٢ نیز “ماهواره بولیوار” را با یک موشک ساخت چین به فضا پرتاب کرد. به گفته مقامات ونزوئلایی، ماهواره بولیوار احتمالاً تا دو سال دیگر نیز قادر به انجام مأموریت خواهد بود و تا آن زمان همراه با ماهواره سوکره جدید اطلاعات موردنظر را به‌طور مرتب به زمین ارسال خواهد کرد.
رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفته است که “ساخت و پرتاب ماهواره سوکره نشانه استقلال و حاکمیت مستقل ونزوئلاست و ما به‌سوی ساختن ماهواره‌های بعدی و دستیابی به پیشرفته‌ترین فناوری پیش می‌رویم.” وی افزود که “ونزوئلا روبه‌پیشرفت است، ما هرگز شکست نخواهیم خورد بلکه باکار و دفاع از کشور خود، جلوتر خواهیم رفت.”

منبع bbc
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4890
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها