ناو کیهانی سایوز ام اس-6 به ایستگاه فضایی بین المللی پیوست

0 1,171

سیروس برزو: سازمان فضایی روسیه روسکاسموس به نقل از مرکز هدایت پرواز های فضایی روسیه واقع در شهرک کارالیف گزارش داد يک سفينه سايوز روسي با سه سرنشين تازه نفس روسي و آمريکايی از پايگاه فضايي بايکونور واقع در قزاقستان به فضا پرتاب شد. این یکصد و سی و پنجمین ماموریت سرنشیندار ناو سایوز از سال 1967 است. سرنشینان ناو کیهانی سایوز ام.اس-6 عبارتند از الکساندر میسورکین (فضانورد روسکاسموس)، مارک وند هی و جوزف آکابا ( فضانوردان ناسا)
تغییر مدار و جهتگیری نهایی از حدود 200 کیلومتر ایستگاه فضایی بین المللی توسط سامانه ناوبری رادیویی کورس صورت گرفت.در فاصله 400 متری، سایوز وارد یک دور کوتاه در اطراف ایستگاه شد تا در مسیر اتصال با واحد مداری پویسک (یکی از بخش های ایستگاه فضایی بین المللی)  قرار گیرد.
پس از تماس اهرم اولیه سامانه الحاق با مخروط اتصال در پویسک و اعلام این ارتباط توسط حسگر های اهرم، سایوز به شکل بسیار آرام و نرم به جلو رانده شد تا  زبانه های قفل های سامانه اتصال را درگیر کنند. حدود ده دقیقه طول کشید تا اهرم اتصال، به طور کامل رانده و قلاب های اتصالی بین دریچه الحاق سایوز و پویسک کاملا بسته شوند و ورود به  ایستگاه فضایی بین المللی را میسر سازد.
پیوند خودکار در ساعت  05:55 مسکو انجام شد. با توجه به برنامه پیش بینی شده اتصال ، 5 ساعت و 38 دقیقه و 13 ثانيه پس از پرتاب صورت گرفت که سریعترین رسیدن سایوز در تاریخ ایستگاه فضایی بین المللی  است. این رکورد قبلا با زمان 5 ساعت و 39  به  سایوز تی.ام.آ-9 تعلق داشت.
بعد از اینکه اتصال برقرار شد، خدمه طی یک برنامه فشرده یک ساعته باید یکپارچگی بهم پیوستن سفینه سایوز و ایستگاه را بررسی کرده و از عایقبندی کامل بین آنها مطمئن شوند. سپس دریچه ها را باز کرده و شنا کنان در حالت بیوزنی به داخل ایستگاه وارد می شوند.
دو فضانورد آمريکايي و یک روسي  پس از رسيدن به ايستگاه فضايي براي مدت شش ماه در آن پايگاه خواهند ماند.

 

 

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4608
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها