حضور سازمان فضایی روسیه در جشن سالگرد تولد مسکو+ عکس

0 1,093

سیروس برزو : سازمان فضایی روسیه روسکاسموس امسال در جشن 870 امین سالگرد تولد مسکو پایتخت روسیه حضوری بسیار فعال خواهد داشت. این حضور بیشتر به نزدیک شدن شصتمین سالگرد پرتاب اسپوتنیک-1 نخستین ماهواره ساخت دست انسان هم ارتباط دارد که در 4 اکتبر 1957 رخ داد.
از قبل از آغاز جشن تولد مسکو در 16 سپتامبر، روسکاسموس با به خیابان آوردن نمونه های دستاورد های تاریخی خود مانند اسپوتنیک-1، ایستگاه مداری “سالیوت-7” کاوشگر بین سیارهای خودکار “وگا-1/2″، شاتل فضایی بوران و تعدادی دیگر از شاهکار های تاریخ فضانوردی روسیه ، تلاش دارد مردم را بیش از پیش با فضانوردی آشنا کند. در این نمایش خیابانی، فضانوردان نیز حضور دارند و به سوالات مردم پاسخ می دهند. ویکتور ساوینیخ کیهان نورد کهنه کار روسیه که خود نیز با شرکت در این مراسم پاسخگوی مردم بود می‌گوید مردم باید با زاویه های مختلف این فناوری آشنا شوند و بدانند صنعت فضانوردی چگونه توانسته در بهتر شدن زندگی تک تک آنها تاثیرگذار باشد. با این کار آنها بهتر از گذشته به پشتیبانی فناوری فضایی خواهند پرداخت.
حضور فعال فضانوردی تنها به حضور خیابانی منحصر نمی شود. چند روز قبل، سرگئی ریازانسکی و فئودور یورچیخین به طور مستقیم از ایستگاه فضایی بین المللی مسکو جشن تولد را تبریک گفتند و مردم سراسر جهان را به بازدید از این مراسم دعوت کردند.
با ابتکار مرکز آموزش فضانوردی  گاگارین به مناسبت سالگرد تولد پایتخت روسیه، موزه این شهر یک مجموعه منحصر به فرد از عکس هایی که فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی طی دوره 2000 تا 2017 گرفته اند را افتتاح خواهد کرد. نمایشگاه عکس همچنین شامل پرتره و شرح حال فضانوردان و نشان پرواز ماموریت های مختلف به ایستگاه فضایی بین المللی خواهد بود.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4596
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها