کره‌شمالی ۳ موشک بالستیک شلیک کرد

0 481

ارتش آمریکا و کره‌جنوبی اعلام کردند که کره‌شمالی، بامداد امروز سه فروند موشک بالستیک را به سمت سواحل جنوبی دریای کره شلیک کرده است.

خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی ( یونهاپ) به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد که کره‌شمالی یک موشک ناشناخته به سواحل جنوبی دریای کره شلیک کرده است.

فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه اقیانوس آرام نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدام کره‌شمالی به شلیک سه موشک بالستیک کوتاه‌بُرد را رصد کرده است.

فرماندهی نیروهای آمریکایی در منطقه اقیانوس آرام تصریح کرد، این سه موشک بالستیک کوتاه‌‌برد شلیکی ناموفق داشته‌اند و پس از مسافتی منفجر شده‌اند.

طبق بیانیه ستاد مشترک ارتش کره‌جنوبی، این سه موشک از استان «کانگون» در شمال شرقی کره‌شمالی شلیک شدند و مسافتی در حدود 250 کیلومتر به سمت دریا طی کردند.

کارشناسان نظامی درباره طراحی یک موشک توسط کره‌شمالی، که این کشور اخیرا درباره آن خبر داده است، هشدار داده‌اند. پیونگ‌یانگ هفته گذشته اعلام کرد در حال ساخت یک موشک بالستیک میان‌قاره‌ای است که قدرتی فراتر از موشک‌های آزمایش‌شده سابق دارد.

کارشناسان نظامی افزودند، در صورتی‌که چنین موشکی توسعه یابد می‌تواند به هر نقطه‌ای از خاک ایالات متحده از جمله واشنگتن و نیویورک برسد.

رسانه‌های دولتی در کره‌شمالی، چهارشنبه گذشته تصاویر «کیم جونگ‌اون» رهبر این کشور را منتشر کردند که از مراحل طراحی یک موشک موسوم به «هواسونگ- 13» بازدید می‌کرد.

منبع تسنیم
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4161
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها