حمایت ویژه دولت از برنامه‌های مرکز فضایی ماهدشت

0 678

محسن بهرامی که امروز به همراه وزیر ارتباطات و اطلاعات به استان البرز سفر کرده است، عصر امروز در جمع کارکنان و مدیران مرکز فضایی ماهدشت طی سخنانی اظهار داشت که دولت از برنامه‌های مرکز فضایی ماهدشت حمایت ویژه‌ای انجام می‌دهد و این مرکز در سال‌های آینده توسعه قابل توجهی خواهد داشت. وی همچنین اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در بهار سال 96 مرکز پایش ماهواره‌ای و سایت داده‌های ماهواره‌ای به بهره‌برداری برسد. وی افزود: فاز دوم مرکز ماهواره‌ای آزمایش از راه دور نیز در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسد. رئیس سازمان فضایی کشور تصریح کرد: طی سال‌های گذشته هزینه‌های هنگفتی بابت خرید اطلاعات ماهواره‌ای مورد نیاز کشور از خارج هزینه‌ای می‌شد و به طور قطع با بهره‌برداری از ماهواره سنجش از راه دور، ما به منابع اطلاعاتی مورد نیاز دسترسی پیدا کرده و دیگر نیازی به خرید آنها ندارید.

بهرامی گفت: مرکز فضایی ایران که در ماهدشت از توابع استان البرز راه‌اندازی و مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای جمع‌آوری و پایش اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ای است و در سال‌های آینده تجهیزات مورد نیاز برای توسعه مرکز فوق از سوی دولت تامین می‌شود.وی با اشاره به پیشرفت‌های قابل توجه جمهوری اسلامی ایران در علوم هوا و فضا بیان داشت: در حال رایزنی و مذاکره با سازمان ملل برای افزایش همکاری‌ها هستیم و در سال‌های آینده سران اپسکو در ایران گرد هم می‌آیند و می‌توانیم مشارکت بیشتری با جامعه بین‌المللی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس سازمان فضایی کشور افزود: دولت در تلاش برای توسعه مرکز فضایی ماهدشت است و اعتبارات مورد نیاز نیز به تصویب رسیده و با تخصیص بودجه،می‌توانیم ماهواره سنجش از راه دور و ماهواره مخابراتی مستقر در این مرکز را توسعه دهیم.بهرامی اظهار داشت: باید از ظرفیت های مرکز فضایی ماهدشت در حوزه‌های مختلف به درستی استفاده کنیم و به عنوان نمونه این مرکز می‌تواند در بخش‌های مختلف از جمله نجوم فعالیت‌های قابل توجهی داشته باشد.وی افزود: برای تحقق این مهم رایزنی‌ها و مذاکرات لازم برای استقرار تلسکوپ در مرکز فضایی ماهدشت و همچنین اتصال این مرکز به تلسکوپ‌های موجود در کشور انجام شده است.

منبع فارس
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=336
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها