چینی‌ها تلسکوپ فضایی ارزان به منجمان اجاره می‌دهند

0 583

مریم فخیمی: یک شرکت چینی  طرحی ابتکاری را پیشنهاد کرده است که اجازه می‌دهد منجمان یک تلسکوپ فضایی را اجاره کنند.
تعهد چین و شرکت‌های نوظهور این کشور به  سیاست‌ مشارکت اقتصادی اکنون در شرف راه‌یابی به فعالیت‌های فضایی است، این اتفاق می‌تواند توسط  شرکتی که تلسکوپی برای اجاره دادن به منجمان طراحی کرده رخ دهد.
پرتاب این ماهواره 40 کیلوگرمی برای دسامبر 2017 برنامه‌ریزی شده است. تلسکوپ “مینی‌هابل” دومین ماهواره شرکت اسپیس‌تای و نخستین ماهواره کوچک چین برای رصد آسمان است.
شرکت چینی  Spacety  قصد دارد با پرتاب این تلسکوپ به فضا امکان دسترسی ارزان به داده‌های فضایی را برای همه مردم فراهم آورد.
این تلسکوپ در یک ماهواره تعبیه شده و به فضا پرتاب می‌شود. کاربران از طریق وبسایت آن می توانند کارکرد تلسکوپ را کنترل کرده و تصاویر موردنیازشان را بررسی کنند.
با توجه به این که تهیه یک تلسکوپ برای رصد آسمان نیاز به بودجه نسبتا زیادی دارد بنابراین مسئولان شرکت تصمیم گرفتند که با ارسال یک تلسکوپ مینی‌هابل به فضا فرصتی ارزان  برای جستجو و لذت بردن از آسمان برای افراد عادی، پژوهشگران نجوم و علاقمندان به زیبایی‌های آسمان شب فراهم آورند. 
به گفته مسئولان این شرکت، هیچ تلسکوپی در جهان وجود ندارد که همه مردم بتوانند از آن استفاده کنند. اما این تلسکوپ فضایی کوچک اجازه می‌دهد تا هر فردی در جهان بتواند با پرداخت هزینه‌ای اندک به اطلاعات و تصاویر دسترسی داشته باشد.
کارشناسان انتظاردارند سرمایه‌گذاری در این پروژه بیش از 10 میلیون یوان باشد.
هدف سیاست “مشارکت اقتصادی” در چین توزیع منابع روزمره برای کاهش هزینه‌ها و فراهم آوردن امکان استفاده ارزان از خدماتی است که پیش از آن بسیار گران بودند.

منبع sbs
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=3242
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها