پرتاب ماهواره GOES-R به منظور تشخیص طوفان

سازمان فضایی ناسا در تلاش است تا با استفاده از ماهواره‌های خود پیشگویی‌های دقیق و به موقعی از آب و هوای پرفشار و طوفان‌ها انجام داده و الگوهایی برای چنین سیستم‌های آب و هوایی بیابد.محققان ناسا توانسته‌اند با متدهای جدید در تحلیل تصاویر ماهواره‌ای، الگوهای آب و هوای نامنظم و پرفشار را در سطح کره زمین بیابند. این سیستم، از الگوریتم‌های تازه توسعه یافته برای کنترل و مشاهده ابرهای طوفان‌زا بر فراز سطح گسترده‌ای از زمین بهره برده و قادر به پیش بینی طوفان با باد های شدید، تگرگ و گردبادها می‌باشدناسا برنامه دارد ماهواره GOES-R  را تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ به فضا ارسال کند. این ماهواره قادر است الگوریتم‌های جدیدی در  تشخیص طوفان و آب و هوای سخت به کار برد. این برنامه اقدام مشترکی است از سوی سازمان ناسا و سازمان ملی هوا و اقیانوس آمریکا و قصد دارد از سری ماهواره‌های پایگاه‌های هواشناسی و عملیات محیط زیستی در جهت فراهم آوردن پیشگویی‌های هواشناسی دقیق و به‌موقع استفاده کند. این سری ماهواره‌ها به گجت‌های کارا و تاثیرگذار گوناگونی مانند حسگرهای حساس ماورا بنفش، حسگرهای میدان‌های مغناطیسی و جعبه الکتریکی EUVS/XRS مجهز می‌باشند.

منبع spaceflightnow