اینترنت ماهواره‌ای عمومی یک گام به جلو رفت

0 22

کمیسیون ارتباطات فدرال موافقت خود را با درخواست شرکت «وان‌وب» (One Web) مبنی بر ارسال ۷۲۰ ماهواره به فضا برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای بین‌المللی اعلام کرد. شرکت وان‌وب از سال‌ ۲۰۱۰ درخواست خود را مبنی بر اختصاص باند مخابره اینترنت به FCC ارسال کرده بود و سرانجام امسال به‌صورت مشروط با درخواست آن‌ها موافقت شد.

قرار است در ابتدا تا پایان سال آینده میلادی ۱۰ ماهواره به‌صورت آزمایشی به فضا پرتاب شوند و در صورت تأیید آزمایش‌های موردنظر FCC، مجوز نهایی برای ارسال تمامی ۷۲۰ ماهواره به مدار نزدیک به زمین تا پایان سال ۲۰۱۹ صادر شود. شرکت وان‌وب قصد دارد با استفاده از فنّاوری NGSO ماهواره‌های خود را مدار قرار دهد و به‌این‌ترتیب اینترنت پرسرعت ماهواره‌ای را در اختیار تمام مردم جهان قرار دهد. هدف اصلی این شرکت ارائه اینترنت در مناطق دور از دسترس و توسعه‌نیافته است و همچنین برنامه‌ای برای مجهز کردن تمامی مدرسه‌های جهان به اینترنت تا سال ۲۰۲۲ نیز در نظر گرفته شده است. همچنین برنامه بلندمدت وان‌وب نیز برای ارائه اینترنت در همه نقاط کره زمین تا سال ۲۰۲۷ عملی خواهد شد.

به‌جز شرکت وان‌وب شرکت‌های بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارند که به دنبال دریافت مجوز برای پرتاب ماهواره و ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای هستند. ازجمله مشهورترین این شرکت‌ها می‌توان به بوئینگ، تله ست و اسپیس ایکس اشاره کرد. به گفته سخنگوی FCC ماهواره‌های درخواستی این شرکت‌ها بین چند عدد تا چند هزار عدد متغیر است و به نظر می‌رسد با برآورده کردن پیش‌شرط‌های موردنظر این کمیسیون بسیاری از این شرکت‌ها بتوانند فعالیت بین‌المللی خود را آغاز کنند.

قابل ذکر است فعالیت های مرتبط با شبکه های ماهواره ای در دو بخش ماهواره های زمین آهنگ (GSO ) و غیر زمین آهنگ (NGSO) خلاصه می شود.

 
 
منبع سخت افزار
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2820
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها