ماهواره ترکیه امروز به فضا پرتاب می‌شود

0 382

ماهواره مذکور 57 دقیقه پس از پرتاب، از راکت حامل خود جدا و در نقطه مورد نظر در مدار زمین مستقر خواهد شد و قرار است نخستین سیگنال از این ماهواره در شصت و هشتمین دقیقه پس از پرتاب دریافت شود.

برنامه پرتاب این ماهواره از مرکز فضایی گویان فرانسه به طور زنده و مستقیم برای آنکارا پخش و به مناسبت پرتاب این ماهواره، مراسمی در تاسیسات آکینچی وابسته به شرکت صنایع هوایی و فضایی «توساش» در آنکارا برگزار می شود.

این ماهواره که در هر 90 دقیقه یک بار به دور زمین می‌چرخد، قرار است سالانه بیش از 60 هزار عکس ثبت کرده و به ایستگاه زمینی ماهواره‌ای فرماندهی نیروی هوایی کشور ارسال کند.

از ماهواره مذکور که نسبت به ماهواره های مشابه خود در جهان از قابلیت عکس برداری با وضوح و کیفیت بالاتری برخوردار است، علاوه بر اهداف نظامی، در زمینه کنترل از راه دور بر فعالیت های موسسات و نهادهای دولتی در زمینه های مختلف از جمله محیط زیست، کشاورزی، شهرسازی و کاداستر نیز بهره برداری شود.

گفتنی است که مونتاژ و انتگراسیون ماهواره «گوک‌ترک1» که پاسخگوی بسیاری از نیازهای ارتش ترکیه در تثبیت نقشه های نظامی، ورود قاچاقچیان و نظائر آن است، از سوی شرکت «Telespazio» ایتالیا و «Thales Alenia Space» فرانسه صورت گرفته و به مرکز فضایی گویان فرانسه انتقال یافته است.

منبع باشگاه خبرنکاران جوان
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=263
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها