انتشار رسمی تریلر فیلم «سالیوت 7» ؛ فضانوردی به سبک حماسی

0 1,770

مریم فخیمی: هفته گذشته اولین تریلر رسمی  فیلم «سالیوت 7» منتشر شد. این فیلم بر اساس یکی از وقایع تاریخ اکتشافات فضایی روسیه ساخته شده است.

این فیلم درباره ماموریت مهم و پرمخاطره دو فضانورد روس به مقصد ایستگاه فضایی «سالیوت 7» است که در تابستان سال 1985 انجام گرفت. هنگامی که ارتباط مرکز کنترل زمینی با ایستگاه فضایی اتحاد جماهیر شوروی «سالیوت-7» به طور ناگهانی متوقف شد، برای جلوگیری از سقوط ایستگاه در منطقه مسکونی که می‌توانست منجر به فاجعه بشری و آبروریزی اتحاد جماهیر شوروی می‌شد، دو فضانورد باتجربه با سایوزتی-13 عازم فضا شدند. تا پیش از آن تاریخ هیچ ماموریتی به مقصد یک ایستگاه فضایی غیر قابل کنترل انجام نگرفته بود.
ویکتور ساوینیخ و ولادیمیرژانیبکف فضانوردان این ماموریت بودند. این دو فضانورد در 6 ژوئن 1985/  16 خرداد 1364 سوار بر ناو کیهانی سایوز عازم مدار زمین شدند و پس از دو روز توانستند ایستگاه فضایی «سالیوت 7» را در جایی دور از مکان مورد انتظار پیدا کنند. بعد از اتصال دستی سایوز به ایستگاه وارد آن شده ومتوجه شدند ژنراتور برق از کار افتاده و بر اثر نبود برق در ایستگاه، مشکلات خیلی زیادی بوجود آمده است. این دو فضانورد به تدریج مشکلات را حل کردند و پاییز همان سال، ایستگاه آماده پذیرایی از فضانوردان جدید شد.


تصویری از ویکتور ساوینیخ (راست) و ولادیمیرژانیبکف (چپ) پیش از پرتاب سایوزتی-13

کلیم شیپنکوف کارگردان فیلم ، ولادیمیر داویچینکوف و پاول دویانکو دو بازیگر نقش اصلی این فیلم هستند.
این فیلم قرار است در پاییز 2017 اکران شود. 

تصویری از فیلم

منبع RUSSIA NEWS TODAY
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2450
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها