دکتر واعظی:‌ پژوهشگاه فضایی باید نماد فعالیتهای فضایی ایران باشد

0 659

دکتر واعظی:‌ پژوهشگاه فضایی باید نماد فعالیتهای فضایی ایران باشد / تحقیق و پژوهش برای ساخت وساز و درمدار قراردادن ماهواره بومی ایران از اولویت های پژوهشگاه فضایی است.
دکتر واعظی در مراسم معارفه سرپرست جدید پژوهشگاه فضایی و تقدیر از رییس سابق پژوهشگاه فضایی گفت: این پژوهشگاه باید نماد فعالیتهای فضایی ایران باشد. دکتر واعظی در مراسم تقدیر و تشکر از دکتر کریمی رئیس سابق پژوهشگاه و معارفه دکتر حسن حداد پور سرپرست جدید پژوهشگاه فضایی ایران گفت: هر مجموعه‌ای که کار علمی انجام دهد نیازمند آن است که پشتیبان خوبی داشته باشدو بنای دولت یازدهم و وزارت ارتباطات آن است که به بخش فضا اهمیت دهد. وی با اشاره به اینکه در سال 93 سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی به وزارت ارتباطات منتقل شد  افزود:‌در آن زمان بودجه سال 94 بسته شده بود و وزارت نقشی در بودجه نداشت که در این میان هر چه توانستیم نیازمندیها را با کمک از بخش‌های دیگر مرتفع کردیم.وی با تاکید بر اینکه بودجه فعالیتهای فضایی در کشور 4 تا 5 برابر افزایش خواهد یافت گفت: نگاه مثبتی به فعالیتهای فضایی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وجود دارد.
واعظی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری نیز به موضوع  فعالیتهای فضایی در کشورعنایت ویژه‌ای دارند افزود: در قراردادهای منعقد شده درصد ابتدایی قرارداد را از بودجه امسال تامین کرده‌ایم و انشاء الله بقیه را از بودجه سال آینده تامین خواهیم کرد.واعظی اظهار کرد: موضوع کار فضایی از اولویت‌های اصلی ما است و خوشبختانه دراین زمینه ، دولت و سازمان مدیریت را متقاعد کرده‌ایم.وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه فناوری‌های فضایی جزء لبه تکنولوژی است  گفت:‌ارتباط نزدیک سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی با متخصصان و پژوهشگران کشور ضروری است..واعظی با بیان اینکه نگاه ما به ict و فضا نگاه  فرا بخشی است، افزود: لازم است از همه سرمایه‌های کشور برای رسیدن به اهداف نظام مقدس اسلامی در عرصه فضایی استفاده کنیم.وزیر ارتباطات با بیان اینکه در موضوع فضایی اصل بر تحقیق و توسعه است ادامه داد:‌ لازم است فرزندان ایران از پژوهش تا زنجیره تولید فعالیت‌های بومی داشته باشند.
وی ارتباط بین پژوهشگاه فضایی و پژوهشگاه ارتباطات را ضروری خواند و گفت: اعتقاد داریم پژوهشگاه فضایی  باید نماد فعالیتهای فضایی ایران  باشد . واعظی  تصریح کرد:‌ تحقیق و پژوهش  برای ساخت و ساز و درمدار قراردادن  ماهواره بومی ایران از اولویت های  پژوهشگاه فضایی است و انشاء الله در سال 1404 ماهواره بومی در فضا داشته باشیم.

منبع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=2126
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها