استفاده ناسا از فناوری فضایی برای مقابله با آلودگی هوای زمین

0 103

آژانس فضایی آمریکا اعلام کرده از حسگری برای برای کمک به مبارزه با آلودگی هوای زمین بهره می‌گیرد که برای اندازه‌گیری گردوغبار ماه ساخته شده است. ناسا برای این منظور با شرکت آمریکایی لونار اوت‌پست (Lunar Outpost Inc) همکاری می‌کند که حسگر کیفیت‌سنج هوا برای اندازه‌گیری گردوغبار ماه طراحی کرده است. آژانس فضایی آمریکا قصد دارد از این حسگر برای اندازه‌گیری آلاینده‌های مختلف روی زمین مانند ذرات معلق، کربن مونوکسید، متان، گوگرد دی‌اکسید و ترکیبات آلی فرار استفاده کند. 

حسگر مذکور این اندازه‌گیری‌ها را هر دقیقه یک‌ بار انجام می‌دهد و داده‌ها را به یک فضای ابری امن می‌فرستد؛ جایی که بتوان آن‌ها را در یکی از پایگاه‌های داده به‌منظور تجزیه‌وتحلیل بارگذاری کرد. این حسگر که اکنون با نام کاناری-اس (Canary-S) شناخته می‌شود، با کمک انرژی خورشیدی و یک باتری کار می‌کند و با استفاده از فناوری شبکه، داده‌ها را انتقال می‌دهد.

در‌حال‌حاضر ۱۵ ایالت از حسگر کاناری-اس در صنایع مختلف استفاده می‌کنند و محققان قصد دارند از این حسگر برای اندازه‌گیری کیفیت هوا نیز بهره ببرند. همچنین از این برنامه می‌توان در مواردی مانند آتش‌سوزی جنگل‌ها، فوران‌های آتشفشان و در صنعت نفت و گاز برای درک سطح آلاینده‌ها و میزان کاربردی بودن سامانه‌های فیلتراسیون هوا استفاده کرد، زیرا حسگرها و نرم‌افزارها به‌راحتی قابل سفارشی‌سازی هستند و به مشتریان امکان استفاده از آن برای نیازهای خاص خود را می‌دهند.


منبع خبرگزاری ایسنا
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=17908
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها