آمریکا محدودیت صادرات فناوری ماهواره ای به عربستان سعودی را لغو کرد

0 883

آمریکا محدودیت صادرات فن آوری های حساس استراتژیک از جمله ماهواره های جاسوسی با وضوح بالا  به عربستان سعودی را لغو کرد.
به نظر می‌رسداین اقدام آمریکا در جهت حمایت از ائتلاف عربستان در یمن  و مهار ایران در منطقه باشد، همچنین این کشور پتانسیل مناسبی برای خرید دو تا هشت ماهواره  جاسوسی با وضوح بالا را دارد.
همچنین شرکت  فرانسوی ایرباس وشرکت  تالس آلنیا اسپیس با همکاری یکدیگر ماهواره  جاسوسی الکترونوری مشابه ماهواره چشم فالکون را برای امارات متحده عربی ساخته‌اند.
شرکت آمریکایی اوربیتال اِی تی کِی “Orbital ATK” با همکاری هولدینگ عربستانی راکا “Rakaa Holding” اقدام به ایجاد یک نهاد تجاری به نام “Alliant Techsystems Operations Saudi Arabia” برای ساخت ماهواره‌های جاسوسی  وزارت دفاع عربستان کرده‌است.
برداشتن محدودیت فروش و صادرات فن آوری‌های حساس استراتژیک به عربستان، گامی در جهت  فروش سامانه‌های high-end ماهواره ( سامانه ‌هایی که  شامل یک صفحه نمایشگر بزرگ و تعدادی نقشه است که در مکان یابی جهانی مورد استفاده قرار می گیرد)، سنسور و فن آوری های دیگر Orbital ATK به عربستان و دیگرکشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد.
این امر به ایجاد یک رقابت مطلوب در بازار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس ، بین شرکتهای آمریکایی و شرکتهای اروپایی همچون ایرباس  و تالس آلنیا اسپیس ایجاد می کند.

منبع space watch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1773
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها