توسعه سریع سیستم ماهواره‌ای مکانیابی جهانی چین

0 1,096

سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou چین همکاری خود با تایلند، سریلانکا و سپس با کل آسیای جنوب شرقی و کشورهای دیگر در مناطق آسیا و آفریقا را توسعه خواهد داد. آخرین کاربرد این سیستم، استفاده از آن در پکن به منظور اجاره دوچرخه بوده است که با هدف بهبود دقت در موقعیت‌یابی دوچرخه‌ها، از بیدو استفاده شده است. کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال 2020، بازار تکنولوژی ماهواره‌ای ناوبری چین رشد زیادی را شاهد خواهد بود و درآمد آن به میزان 58.12 میلیارد دلار خواهد رسید.
سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDouبه طور مستقل توسط چین توسعه یافته و اداره می‌شود و یکی از چهار سیستم عمده ناوبری جهانی ماهواره‌ای از جمله  آمریکا GPS، GALILEO اتحادیه اروپا و GLONASS اروپا محسوب می‌شود. این پروژه در سال 1994 آغاز به کار و در پایان سال 2012 خدمات تجاری خود را یه صورت رایگان در مناطق آسیا و اقیانوس آرام ارائه کرده است.

چین قصد دارد تا سال 2018، خدمات خود را در کشورهای همسایه و در امتداد جاده ابریشم ارائه کند و همچنین انتظار می‌رود 35 ماهواره دیگر را به منظور ارائه خدمات به کاربران جهانی، تا سال 2020 به فضا پرتاب کند. قابل ذکر است که چین تا پایان سال 2016، 23 ماهواره ناوبری در سیستم ناوبری بیدو خود داشته است و این در حالی است که GPS دارای 24 ماهواره می‌باشد.
با توجه به پوشش گسترده، نوآوری و ظرفیت سیستم ماهواره‌ای ناوبری BeiDou،پیش‌بینی می‌شود تا سال 2020 در صنایع مختلف، خانه‌ها و خارج از کشور از جمله حمل و نقل هوشمند، نظارت بر تغییر شکل ساختمان‌های بزرگ، تاسیسات زیرزمینی و مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد. به گزارش دولت چین، این کشور قصد دارد از این سیستم در بخش‌های کلیدی از جمله حمل و نقل، ارتباطات از راه دور، برق، نقشه برداری و نظارت استفاده کند.

Zhi Xiaoye مدیر کل شرکت دولتی Gas Group اظهار داشته است که حاشیه خطای موقعیت‌یابی GPS تقریبا 10 متر است ولی در زمان استفاده از BDS این مقدار به 10 سانتی‌متر کاهش پیدا کرده است. به گفته Liu Jingnan از آکادمی مهندسی چین، در حال حاضر 3.8 میلیون وسیله نقلیه به BDS مجهز هستند که این تعداد تا چند سال آینده به 10 میلیون افزایش خواهد یافت.

منبع globaltimes
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1733
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها