بیماری «موجود زنده بینی» در مریخ!

0 3,800

شکارچیان بیگانگان در تصاویر منتشر شده ادعا می کنند که کنده یک درخت را در سیاره سرخ پیدا کرده اند.در تصویر منتشر شده دیده می شود که یک تخته سنگ شبیه به کنده درخت بر سطح سیاره سرخ قرار دارد. با این ادعا می توان بیان کرد که انواع گیاهان نیز در مریخ همچون زمین می رویند. به عبارتی این سایره سرخ زمانی سرسبز بوده و پوشش گیاهی فراوانی داشته است.

سالهاست که شکارچیان بیگانگان با دیدن تصاویر مختلف بر سطح مریخ وجود بیگانگان را در فضا تائید می کنند و هر بار این اشکال به تصویری خاص شباهت دارد که ذهن انسان را به خود معطوف می کند اما کارشناسان سازمان فضایی ناسا تصویر منتشر شده را خطای چشم انسانی دانند که بر گرفته از اشکالی است از گذشته در ذهن انسان به جا مانده است.

محققان این تصاویر را پاریدولیا می نامند. پاریدولیا (به انگلیسی: Pareidolia) یک پدیدهٔ روان‌شناختی است که در آن، فرد علایم و یا صداهایی را که ادراک می‌کند به صورت معنادار می‌شناسد. از مثال‌های معمولی که در این باره زده می‌شود می‌توان به این موارد اشاره کرد: دیدن چهره در ابرها، دیدن چهره در ماه، شنیدن پیام‌های ناشناخته وقتی نوار و یا صدای ضبط‌شده به‌صورت برعکس پخش می‌شود.تصویر یک انسان و ماه بالای سر او و درخت پشت سر او در سنگ عقیق شجر.

پاریدولیا از دو واژهٔ یونانی تشکیل شده‌است: «پارا» که به معنی «کنار» یا «همراه» است، و «ایدولون» که به معنی تصویر است، و در کل، به معنی و مفهوم جانبیِ یک شکل اشاره دارد.

منبع ایران انلاین
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1707
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها