چین برای استقرار دومین ماهواره افغانستان در مدار به این کشور کمک می کند

0 1,453
مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات افغانستان از کمک دولت چین به این کشور برای استقرار دومین ماهواره‌اش در مدار خبر دادند.
سید احمد شاه سادات «Syed Ahmad Shah Sadat» سرپرست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره استقرار دومین ماهواره افغانستان تحت عنوان افغانست ۲، “Afghan Sat-2” در مدار گفت: «چین متعهد شده افغانستان را در این زمینه کمک کند.» به گفته مقامات افغانستان این ماهواره که قرارداد ساخت آن به امضا وزیر سابق فناوری اطلاعات و مخابرات  افغانستان امیرزی سنگین «Amirzai Sangin» رسیده است، با هدف ارائه پخش دیجیتال و ارتباطات تلویزیونی در مدارمستقر می‌شود. 
اولین ماهواره افغانستان تحت عنوان افغانست-۱ به قیمت چهار میلیون دلار در سال از شرکت فرانسوی یوتلست “Eutelsat” اجاره و پیش از این در سال 2014 به مدار ۴۸ درجه شرقی منتقل کرد. نصب این ماهواره تسهیلاتی در زمینه مخابرات، اینترنت، رسانه‌ها، ارتباط اداره‌های دولتی و تامین ارتباط میان نیروهای نظامی افغانستان و توزیع شناسنامه های برقی را به وجود آورد. هر چند این ماهواره به علت نقص فنی تنها با بخشی از ظرفیت خود کار میکند، اما بنا به گفته مقامات افغان سالانه ۱۵ میلیون دلار درآمد نصیب دولت این کشور می‌کند.
این ماهواره با وزن پرتاب 3460 کیلوگرم ، دارای 32 Ku باند فرستنده با قابلیت پوشش اروپا، شمال آفریقا و شرق میانه است.  
گفتنی است که شرکت یوتل‌ست دارای ماهواره‌های زیادی در مدار است که بیشتر برای ارتباطات تجاری از جمله اینترنت ماهواره‌ای بهره گرفته می‌شود، ماهواره‌های این شرکت برای رادیو و تلویزیون ماهواره‌ای نیز کاربرد دارد.
 
منبع khaama press
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1702
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها