اولین ماهواره بومی کاستاریکا تا یک سال آینده به فضا ارسال می شود

اولین ماهواره کاستاریکا  برای ارسال به فضا  وارد مرحله مونتاژ و آزمایش شد. فرناندز گارسیا معاون رئیس جمهور کارولینا دراینباره گفت: «استقرار این ماهواره در فضا برای سال آینده برنامه ریزی شده است  و مرحله مونتاژ و تست  آن  تا شش  ماه آینده انجام می شود  و سپس ماهواره picosatellite به ژاپن ارسال شده تا در آنجا کارشناسان موسسه کیوشو فناوری، آزمون نهایی  را شش ماه قبل از راه اندازی  این ماهواره انجام دهند، سرانجام ماهواره توسط آژانس اکتشافات فضایی ژاپن ارسال می شود.»

ماهواره picosatellite با قطر 10 سانتیمتر (4 اینچ) بخش مهمی از پروژه  Irazú است که برای یک برنامه تحقیقاتی و اندازه گیری دما، رطوبت، دی اکسیدکربن و تجزیه و تحلیل تغییرات آب و هوایی ساخته شده است.
انجمن هوانوردی و فضایی کاستاریکا-کوستا در آمریکا مرکزی (ACAE) رسما اجزای این ماهواره را به کارشناسان موسسه کاستاریکا فناوری (TEC) که مسئول مونتاژ و تست این ابزارهستند تحویل داده است.

ساخت این ماهواره در کاستاریکا توسط 15 دانشجو و استاد از موسسه تکنولوژی TEC و  همچنین موسسه ملی آموزش (INA) انجام شده است.
این ماهواره علاوه بر قاب فلزی، از یک کامپیوتر، سیستم ارتباطی، موتور، پنل های خورشیدی، یک کامپیوتر ثانویه و آنتن ساخته شده و تا کنون برای این پروژه  500،000 دلار هزینه شده و به 75،000 دلار دیگر نیز نیاز است.
اطلاعات این ماهواره در یک وب سایت به صورت داده های باز به اشتراک گذاشته تا تمامی پژوهشگران و دانشجویان در سراسر جهان  از  آن استفاده کنند. پروژه Irazú از نام بلندترین آتشفشان کاستاریکا، واقع در استان کارتاگو گرفته شده است.

منبع Space ticos