راه‌اندازی یک خدمت ماهواره‌ای برای نجات اضطراری دریانوردان سراسر جهان

0 346

شرکت آمریکایی ایریدیوم (Iridium Communications) از طریق منظومه ماهواره‌ای ارتباطاتی خود خدمتی را برای پاسخ به نیازهای فوری و نجات اضطراری دریانوردان در تقریباً ۸۵ درصد مناطق جهان راه‌اندازی کرده است. این خدمت موسوم به GMDSS (سرواژه Global Maritime Distress and Safety System) ارتباطات در لحظه را برای مشترکان دریانورد شرکت مذکور فراهم می‌آورد. بنابر ادعای مقامات ایریدیوم، GMDSS میزان پوشش‌دهی و سرعت برقراری ارتباط بهتری را در مقایسه با خدمات مشابه در جهان ارائه می‌دهد.

GMDSS یک خدمت سازگارشده با قوانین جهانی است که توسط سازمان بین‌المللی دریانوردی (International Maritime Organization به‌اختصار IMO) و کنوانسیون بین‌المللی ایمنی جان اشخاص در دریا (International Convention for the Safety of Life at Sea به‌اختصار SOLAS) اداره می‌شود. 

ایریدیوم دارای یک منظومه ماهواره‌ای ارتقا‌ء‌یافته به‌نام ایریدیوم-نکست (Iridium-NEXT) شامل ده‌ها ماهواره‌ است که هدف از آن ارائه خدمات ارتباطاتی و نظارت بر ترافیک هوایی و دریایی می‌باشد. این شرکت با بیش از ۱.۴ میلیون مشترک در سراسر جهان قصد دارد در آینده ماهواره‌های بیشتری از این منظومه را به فضا پرتاب کند.

 

space.skyrocket

منبع spacewatch
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16196
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها