توسعه رانشگرهایی با امکان فعالیت در دماهای پایین برای مأموریت‌های فضای عمیق

0 241

شرکت آمریکایی فرونتیر ائرواسپیس (Frontier Aerospace) طراحی رانشگری را به‌اتمام رسانده که قابلیت فعالیت در دماهای پایین را داشته و می‌توان از آن برای مأموریت‌های فضای عمیق استفاده کرد. این رانشگر سوخت مایع قادر است در بازه دمایی بین منفی ۴۰ درجه سانتیگراد تا ۲۷ درجه سانتیگراد عملیاتی باشد؛ امری که کاهش هزینه مأموریت‌های فضایی را به‌همراه خواهد داشت. برای مقایسه، رانشگرهای سوخت مایع موجود در بازه‌ دمایی بسیار محدودتر و از حدود ۷ درجه سانتیگراد تا ۲۷ درجه سانتیگراد کار می‌کنند.

این شرکت مدتی است مشغول توسعه موتورهایی با توان تولید نیروی ۱۵۰ و ۱۰ پوند تراست می‌باشد؛ موتورهایی که از اکسید‌های نیتروژن و مونومتیل‌ هیدرازین برای تأمین نیروی خود بهره می‌برند. قرار است از این موتورها برای مأموریت قمری پرگرین (Peregrine) شرکت آمریکایی استروباتیک (Astrobotic) استفاده شود. فرونتیر ائرواسپیس طراحی این موتورها را تحت برنامه ناسا موسوم به TALOS (سرواژه Advancement of Low-temperature Operation in Space) به‌انجام رسانده؛ برنامه‌ای که هدف از آن توسعه فناوری‌های پیشران به‌منظور بهره‌گیری در دماهای پایین عنوان شده است. 

شایان ذکر است فرونتیر ائرواسپیس در سال ۲۰۱۶ و طی برنامه‌های حمایتی ناسا از توسعه فناوری توسط شرکت‌ها، موفق به دریافت ۱.۹ میلیون دلار برای این منظور شده بود.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=16025
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها