آزمایش ماهواره ناوبری در مدار ژئو

0 430

آمریکا قصد دارد با قرار دادن یک ماهواره ناوبری در مدار ژئو قابلیت آن را برای توسعه و تکمیل سامانه‌ جی‌پی‌اس که ماهواره‌های آن در مدار مئو قرار دارند، بررسی کند؛ اقدامی که با هدف ایجاد یک منظومه ماهواره‌ای ناوبری در مدار ژئو و همچنین بهره‌برداری‌های نظامی از آن صورت می‌گیرد. ماهواره یادشده موسوم به NTS-3 (سرواژه The Navigation Technology Satellite-3) به‌طور خاص چندین فناوری پیشرفته از جمله آنتن‌های آرایه‌ای فازی با هدایت الکترونیکی، سیگنال‌های امن و استفاده از آنتن‌های زمینی تجاری را آزمایش می‌کند.  فناوری‌های NTS-3 امکان به‌کارگیری در نسل بعدی ماهواره‌‌های جی‌پی‌اس را خواهند داشت.

تست روش‌ها و فناوری‌های نوین «موقعیت‌یابی، ناوبری و زمان‌سنجی» (PNT) با هدف شناسایی و کاهش تداخل‌های فرکانسی از جمله اهداف ارسال این ماهواره به فضا عنوان شده‌اند. با ارسال این ماهواره همچنین رادیو‌های نرم‌افزارمحور پیشرفته ارسال فرمان و کنترل زمینی و ارسال سیگنال‌های PNT در قالب یک معماری جدید آزمایش خواهند شد. 

نمای ماهواره NTS-3

NTS-3 توسط شرکت ال۳هریس (L3Harris) و نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) برای نیروی هوایی ایالات متحده (U.S. Air Force) توسعه خواهد یافت. ماهواره مذکور با وزنی معادل ۱۲۵۰ کیلوگرم و عمر طراحی یک سال، از باس ماهواره‌ای ESPAStar بهره می‌برد و مطابق برنامه‌ریزی‌ها در سال ۲۰۲۲ در مدار قرار می‌گیرد.

 

spacenews ، space.skyrocket ، afresearchlab ، gpsdaily

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15841
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها