عملیات ناسا برای پیدا کردن منشاء نشتی هوا در ایستگاه فضایی بین‌المللی

0 257

ناسا اعلام کرده عملیات ویژه‌ای را برای شناسایی منشاء نشتی هوای کوچکی که مدتی است در ایستگاه فضایی بین‌المللی ایجاد شده، آغاز کرده است. این نشتی نخستین بار سال گذشته میلادی شناسایی شد، اما هیچگاه باعث بروز مشکل برای عملیات‌های روزمره ایستگاه نشده است. از طرفی نرخ خروج هوا از این ایستگاه در این مدت نه شتاب گرفته و نه بالا رفته که موجب اعلام وضعیت هشدار شود.

اکنون قرار شده دریچه مربوط به هر کدام از ماژول‌های ایستگاه فضایی به‌نوبت بسته شوند تا نیروهای مستقر روی زمین با فشارسنجی این ماژول‌ها محل نشتی و منشاء آن را شناسایی کنند. به‌گفته دان هوت (Dan Huot)، سخنگوی ناسا، هنوز مشخص نیست که نشتی هوا از قسمت روسی ایستگاه است یا بخش آمریکایی و تا زمانی که داده‌های به‌دست آمده از آزمایش‌ها بررسی و ارزیابی نشود، نمی‌توان این مسأله را تشخیص داد.

شایان ذکر است فضانوردان می‌توانند بدون پوشیدن لباس فضانوردی در محیط داخلی ایستگاه فضایی فعالیت کنند، اما این ایستگاه هیچگاه به‌طور کامل در برابر هوا عایق نبوده و همیشه مقداری هوا از آن نشت می‌کند. در این شرایط ساکنین ایستگاه باید فشار داخل آن را با کمک مخازن اکسیژن و نیتروژنی که در مأموریت‌های ارسال محموله به دستشان می‌رسد، مجدداً استانداردسازی کنند.

منبع دیجیاتو
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15687
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها