دستیابی محققان ایرانی به محصولی مهم در صنایع فضایی با روشی اقتصادی

0 429

محققان جوان مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول موفق به تولید اکسید گرافن نانو (Nano Graphene Oxide) شدند که یک محصول اساسی و بسیار مهم در صنایع فضایی به‌شمار می‌رود.

علی حیدری‌مقدم، رئیس مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول، گفت: «اکسید گرافن نانو به روش‌های مختلف سنتز می‌شود اما برای اولین بار با روش سنتز به شیوه اقتصادی و مقرون به صرفه در دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تولید شد.»

حیدری‌مقدم افزود: «اکسید گرافن نانو ماده‌ای بسیار کاربردی و اساسی در صنایع دفاع و صنایع فضایی به شمار می‌رود. نکته بسیار مهم، تولید این محصول به شیوه مقرون به صرفه و اقتصادی است.» وی ادامه داد: «این محصول در مرکز تحقیقات مواد و انرژی دانشگاه آزاد اسلامی دزفول تهیه شده است. خوشبختانه توانستیم به پایلوت نیمه صنعتی دست یابیم و امکان انبوه‌سازی این محصول درصورت وجود یک سرمایه‌گذار وجود دارد.»

به گفته حیدری‌مقدم از جمله کاربردهای این محصول در سلول‌های خورشیدی با بازده بالا، باتری با شارژ بالا و حسگرهای نوری است.

منبع خبرگزاری صدا و سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13567
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد حسین  فاخری وایقان
محمد حسین فاخری وایقان
4 سال قبل

با این ماده که می تواندسلول ها ی خورشیدی و باتری شارژ بالا و حسگرهای نوری است هم قطعات محموله های فضایی مانندماهواره داخلی می شود هم طول عمر بیشتر می شود.