معرفی بازی پرهیجان Elite Dangerous

0 1,631

بازی Elite Dangerous  محصول شرکت Frontier Developments در ژانر جنگ، تجارت، ماجراجویی و سفر در فضاست. این بازی که برای حالات تک نفره و چندنفره ساخته شده است در سال ۲۰۱۴برای مایکروسافت ویندوز و در سال 2015 برای  ایکس‌باکس وان عرضه شد و از سال ۲۰۱۷ برای پلتفرم پلی‌استیشن در دسترس می‌باشد.
این بازی به طرز شگفت‌آوری از کهکشان راه‌شیری اقتباس شده است. در این بازی شما با ۴۰۰ میلیارد ستاره برای اکتشاف مواجه هستید و طبق آمار بدست آمده، گیمرها هنوز راه زیادی برای جستجو در تنها یک درصد از آن را دارند!
در این بازی که در سال ۳۳۰۰ رخ داده با سه فرقه مواجه هستیم: امپراتوری آکنار، فدراسیون کهکشانی و اتحادیه سامانه‌های خودمختار.
در Elite Dangerous باکهکشان واقعی که دارای فیزیک طبیعی، سفینه‌هایی با ویژگی‌های کنترلی منحصربه‌فرد و یک داستان بازیکن‌محور پرشور و حرارت را ارائه می‌کند مواجیم. کهکشان برای قرن‌های متمادی بدون تغییر باقی مانده، اما اکنون در حال متحول شدن است. کاربر پس از اینکه سطح سیاره‌ها را برای نشانه‌هایی از معادن، سفینه‌های فضایی سقوط کرده و دژهای نظامی جستجو کرد، می‌تواند با اولین وسیله نقلیه سطح‌پیمای بازی به نام اسکراب (Scarab) مشغول اکتشاف شود.

Krait MKII یک فضاپیمای دیگر با حجم متوسط است که با کاهش دادن سیستم دفاعی، می‌تواند سرعت خود را افزایش دهد و این موضوع باعث می‌شود که قدرت مانور آن نیز  بالا برود. این فضاپیما قابلیت حمل دو بازیکن را دارد. در واقع Krait KII جزو فضاپیماهای سایز متوسط این بازی است اما موضوعی که آن را از دیگر فضاپیماها متمایز می‌کند قدرت دفاعی آن است.
بیگانگان در بازی Elite Dangerous با نام Thargoids شناخته می‌شوند که بازیکنان مدت‌های طولانی را برای پیدا کردن آن‌ها تلاش کرده‌اند.  بازیکنان با یک سفینه فضایی و مقدار کمی پول بازی را آغاز می‌کنند و باید راه خود را به صورت قانونی یا غیرقانونی در کهکشان پیدا کنند، به  تجارت، معدن‌کاوی، اکتشاف، شکار، جستجو و ترور بپردازند.
نقشه‌ ستاره‌ای این بازی (Elite Dangerous Star Map)، بانک داده‌ای است که بازیکنان می‌توانند با ورود به آن داده‌ها و کشفیات خود در این عنوان را ثبت کنند.

بازیکن‌ها می‌توانند از قابلیت حسگرهای حرکتی دوال‌شاک ۴ (DualShock 4) برای نگاه کردن به اطراف از نمای داخل کابین سفینه فضایی خود استفاده کنند. همچنین در نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی می‌توانند روی صفحه لمسی کنترلر خود چهار نقطه را به عنوان کلید‌های اضافی تعیین کنند و از آن‌ها به عنوان میانبر برای اجرای دستورات مختلف بهره ببرند.

منبع wikipedia