معرفی بازی آسمان هیچکس

0 1,690

در فصل تابستان و اوقات فراعت بازار بازی‌های کامپیوتری داغ‌تر از همیشه است. اما در این میان بازی‌های فضایی جذابیت خاصی دارد. آسمان  هیچکس یک بازی اکشن و تخیلی برای ماجراجویی در کهکشان‌های دوردست است که توسط استودیوی  هلو گیمز (Hello Games)  طراحی و منتشر شده است. نسخه اولیه این بازی در اوت 2016 برای پلی‌استیشن 4 و ویندوز و در ژوئیه 2018 برای ایکس‌باکس‌وان منتشر شد.
این بازی چهار رکن دارد: اکتشاف، بقا، مبارزه و تجارت. اهداف نخست این بازی تعمیر اولیه‌ سفینه و ارتقای آن برای سفرهای بین کهکشانی است. هدف نهایی آن جستجو در میان بی‌شمار سیاره و یافتن مرکز کیهان است، هدفی که بنظر بسیار سخت و دور از دسترس است.

داستان بازی
کاربر می‌تواند در جهانی عظیم که شامل بیش از 18 کوینتیلیون سیاره است، بازی کند. این سیارات اکوسیستم منحصربفردی از گیاهان و جانوران، با انواع مختلفی از نژادهای بیگانه دارند. بیگانگان هر سیاره زبان بخصوصی دارند که کاربر باید آن زیان را بیاموزد. در صورتی که ارتباطش با بیگانه به درستی انجام نگیرد ممکن است درگیری و جنگ رخ دهد.


بازیکن بطور تصادفی در لبه کهکشان در سیاره‌ای ناشناخته و نزدیکی یک سفینه وارد بازی می‌شود. او برای رسیدن به اهدافش به سوخت و منابع مختلف نیاز دارد. بنابراین باید در بازی به استخراج معادن برای دستیابی به انرژی، بهبود تجهیزات خود، تجارت و اکتشاف در سیاره بپردازد. همه جای این منظومه ستاره‌ای ناشناخته، سیارات، غارها و تمام اقیانوس‌ها پر از خطر است و بازیکن به عنوان جنگنده ای که با مخاطرات طبیعی و حتی غیرعادی مواجه است باید برای زنده ماندن مبارزه کند.
کاربران می‌توانند با اکتشافاتی که در طول بازی انجام می دهند. درباره سیاره‌ای که در آن هستند، اطلاعاتی به دست آورند. سپس می‌توان این اطلاعات را به پایگاه داده‌ای که در اختیارشان قرار دارد، اضافه کنند. این اطلاعات را می‌توان با بازیکنان دیگر نیز به اشتراک گذاشت. همه بازیکنان به اطلاعات جدیدی که هر کس آپلود می‌کند، دسترسی دارد. همچنین بازیکنان با مواد و نقشه‌هایی که در بازی در اختیارشان قرار می گیرد، شخصیت بازیکن داستان را ارتقا بخشند.


در بازی کاربر با بخش‌های رازآلودی مانند نژادهای مختلف موجودات فضایی که ویرانه‌های تمدن‌شان روی بعضی سیاره‌ها مشهود است  مواجه می‌شود. همچنین راه‌هایی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید زبان موجودات فضایی را یاد بگیرید و راحت‌تر با آن‌ها گفتگو کنید.
بخش‌های مختلف و هیجان‌انگیزی در این بازی وجود دارد اما منتقدان معتقدند اگرچه سازندگان این بازی تلاش کردند نوآوری کنند اما تا نیمه‌های راه رفته و ناگهان مسیر دیگری را در پیش گرفته‌اند و باعث شده‌اند بازی تا حدی کسل کننده باشد. منتقدان می‌گویند که «آسمان هیچکس» مجموعه‌ای از ایده‌های ناب ناقص‌الخلقه است که برای موفقیت باید بیشتر پرورش میافت.

در هر حال هرچند هدف غایی این بازی رسیدن به مرکز کیهان است، اما بسیاری از بازیکنان هر چه در کیهان جسنجو می‌کنند گویی بیشتر از مرکز آن فاصله می‌گیرند و ناامیدانه بازی را رها می‌کنند. اما نکته اصلی شاید همین است، که شما بجای رسیدن به هدف نهایی، از کنجکاوی در کیهان، سیارات و ناشناخته‌ها لذت ببرید.

توسعه دهنده و ناشر بازی: Hello Games
سبک: علمی‌تخیلی، اکشن و ماجراجویانه
قابلیت بازی چند نفره: دارد

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13344
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها