تورک‌ست هم از آنتن‌های ماهواره‌ای تخت ساخت استارت‌آپ آمریکایی بهره می‌گیرد

0 226

شرکت مخابراتی تورک‌ست (Türksat) برای توسعه مخابرات داده ماهواره‌ای در اروپا، خاورمیانه و آفریقا از فناوری آنتن‌های ماهواره‌ای تخت شرکت آمریکایی کیمیتا (Kymeta) بهره می‌گیرد. همکاری شرکت تورک‌ست و شرکت کیمیتا برای کاربران تورک‌ست پیوندهای ماهواره‌ای جدیدی برای صدا، داده، اینترنت، تلویزیون و رادیو فراهم می‌آورد.

شرکت کیمیتا فعالیتش را در سال ۲۰۱۲ به صورت استارت‌آپ در زمینه ساخت آنتن‌های ماهواره‌ای آغاز کرد. این شرکت از فناوری‌های فیزیک حالت جامد مرتبط با ساخت فراماده یا متامتریال بهره می‌گیرد. فراماده به ماده‌ای مرکب گفته می‌شود که با روش‌های مهندسی ساخته شده و خواص الکترومغناطیسی خاص و غیرمعمولی دارد. شرکت کیمیتا نوعی آنتن‌های ماهواره‌ای تخت ساخته است که هیچ‌گونه قسمت متحرکی ندارند و جهت سیگنال آن‌ها به صورت الکترونیکی تنظیم و هدایت می‌شود. این آنتن‌ها برای کاربرد در وسیله‌های متحرک مانند خودروها، اتوبوس‌ها و سامانه‌های ریلی و همچنین در کاربردهای دریایی مناسب هستند.

شرکت کیمیتا تاکنون موفق شده است ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند که ۷۳/۵ میلیون دلار آن در دور جذب سرمایه سال ۲۰۱۷ به دست آمده است. افرادی مانند بیل گیتس (Bill Gates) از پایه گذاران شرکت مایکروسافت (Microsoft) در این استارت‌آپ سرمایه‌گذاری کرده و شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت، تویوتا (Toyota)، ایرباس (Airbus)، پاناسونیک (Panasonic)، اینمارست (Inmarsat) و هانی‌ول (Honeywell) با این شرکت همکاری داشته‌اند.


منبع geekwire
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13176
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها