تصاویر فضایی (27) + عکس

0 1,352

امیرحسین مجیدیان: در هزاره ی جدید میلادی ، علاوه بر اینکه تماشاگران آسمان و ستاره شناسان در سراسر جهان شاهد ابرماه های زیبا، شهاب سنگ های بزرگ جذاب و شفق های  رنگارنگ بی نظیری بوده اند، پرتاب ها و ارسال های فضایی جدیدی شکل گرفتند و به عرصه ی فضایی شکوه افزودند.بنابراین قصد داریم تا با روالی منظم در قالب آلبوم عکس هایی روزانه همراه شما باشیم. 
این شما و عکس های جذاب امروز:

1-ابر های سفید در مشتری: در این تصویر ابر های طوفانی در مشتری دیده می شود.این طوفان در سیاره مشتری که به وایت اوال(بیضی سفید) معروف می باشد، در اندازه زمین هست.مشتری، غول گازی منظومه شمسی دنیای رنگارنگ و عجیبی است.

2-چهار اختروش در کهکشان: در این تصویر چهار اختروش نورانی و عجیب در کهکشان دیده می شود.اختروَش یا کوِیزار یا کوازار (به انگلیسی: Quasar)، یک هستهٔ فعال به شدت نورانی و دوردست است که وابسته به یک کهکشان جوان است. آنها در ردهٔ یک کلاس از اشیا به نام هسته کهکشانی فعال قرار دارند.

3- هفت آسمان در یک نگاه: تصویر پانورامای هفت سیاره را در این تصویر می بینیم.این عکس در ساحل ناکپان در کشور فیلیپین گرفته شده است.
این نما، افق شرقی را در ساعات تاریک اوایل صبح و افق غربی را در آسمان شب تحت پوشش قرار می دهد. با حرکت صفحه دایره البروج در امتداد بخش میانی که نوار نیمه روشنی از نور منطقه البروج را در پشت خود می بینید، نوار ستارگان راه شیری هم بصورت کج تصویر را به دو نیم تقسیم کرده است.

4- رعد و برق در مونتانا: این سفینه ی موجودات فضایی هست یا یک ابر سیاه؟؟ درست است که خیلی شبیه به فضاپیمای آلین در فیلم سینما به همراه جلوه ی ویژه ی رایانه ای هست، ولی در واقعیت این تصویر از آسمان طوفانی در مونتانا هست.

5-فراتر از کهکشان: در این تصویر صورت فلکی مار آبی (باریک) مشخص شده است.مار باریک طولانی‌ترین صورت فلکی است.
با اینکه مارباریک بزرگترین صورت فلکی آسمان است اما تنها ستاره آلفا مارباریک از قدر ۳ روشننتر است. ستاره سیگما مارباریک نام خاصی به نام Minaruja دارد که کلمه‌ای عربی به معنی بینی مار است و قدر سیگما مارباریک 4.54است.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1186
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها