علاقه ترامپ به تسریع برنامه بازگشت انسان به ماه

0 1,746

طبق اظهار ناسا فضانوردان می توانند برای اولین بار با قوی ترین راکت به نام SLS به فضا سفر کنند، این راکت موجب تسریع برنامه های بازگشت انسان ها به ماه و روزی به مریخ خواهد شد. این ماموریت همزمان با ماموریت Orion capsule انجام خواهد شد که برنامه آن برای اوایل سال ۲۰۲۱ است.این جهت گیری جدید SLS که تحت عنوان “خبر شگفت انگیز و ناگهانی” و همراه با استانداردهای ناسا بیان شد، به واسطه علاقه ترامپ برای نظارت بر بازگشت فضانوردان به فضا صورت پذیرفت. 
آژانس فضایی در حال بررسی این موضوع است که یک خدمه فضانورد را برای اکتشاف ماموریت ۱ (EM-1) بیافزاد. ماموریت EM-1 ماموریت گردش به دور ماه است که قرار است این ماموریت در سپتامبر ۲۰۱۸ انجام شود اما تا به امروز این ماموریت بدون خدمه برنامه ریزی شده بود.از آنجایی که هنوز موعد سپتامبر ۲۰۱۸ نرسیده است، باید امکانات بهتری برای SLS فراهم شود تا بتواند انسان ها را درون خود جای دهد، این سبب تغییر برنامه بزرگ و ناگهانی در جدول زمانی ناسا شد.
هنوز زود است که پی ببریم عملکرد EM-1 با خدمه چگونه پارامترهای ماموریت را تغییر می دهد، برنامه موردنظر برای انجام این ماموریت تقریبا ۳ هفته به طول می‌انجامد، که همراه آن Orion capsule بدون خدمه داده ها را در طول ۶ روز حین چرخش در فاصله ۷۰۰۰۰ کیلومتری به دور ماه جمع آوری می کند.
با وجود آنکه این ماموریت جدید ممکن است همانند دستاوردهای بزرگ ناسا در دهه های گذشته به نظر برسد، واقعیت آن است که این ماموریت نسبت به قبلا نیاز به کوشش و مهارت بیشتری دارد.هدف نهایی SLS تنها عبور ما از ماهواره های زمین نیست بلکه این راکت قصد دارد انسان ها را روزی به مریخ ببرد.هنگامی که دانشمندان ناسا جزئیات زیادی از اولین پرتاب SLS با خدمه به همراه Orion کشف کنند و به طور کلی این امر امکانپذیر شود، انتظار می رود که انسان ها بتوانند زودتر به ماه بازگردند و این اتفاق یقینا ما را هیجان زده خواهد کرد.

منبع سخن
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=1128
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها