اولین میکرو ماهواره ترکیه سال آینده به فضا پرتاب می‌شود

0 424

تولید اولین میکرو ماهواره ملی ترکیه موسوم به لاگاری (Lagâri) در سال جاری تکمیل شده و در نیمه دوم سال آینده به فضا پرتاب می‌شود. تولید این میکرو ماهواره٬ بعد تازه‌ای به توانایی‌های تکنولوژی ماهواره‌ای ترکیه خواهد بخشید.
شرکت تجاری-مهندسی تکنولوژی دفاعی ترکیه (STM) که تلاش‌های خود را با هدف تبدیل شدن به یک شرکت در حوزه مهندسی، فن‌آوری و مشاوره در مقیاس جهانی پیش می‌برد و به‌تازگی نیز موفق شده در لیست “Defense News Top 100” که معتبرترین لیست شرکت‌های صنایع دفاعی جهان است جای گیرد، فعالیت‌های خود را در زمینه‌های؛ سیستم‌های نظامی دریایی٬ ماهواره٬ اطلاعات امنیت سایبری٬ سیستم‌های خودکنترل و بسیاری دیگر از زمینه‌های استراتژیک مختلف ادامه می‌دهد.
این شرکت در زمینه تولید محصولات داخلی در زمینه زیرمجموعه‌ها و نرم افزارها در رابطه با فن آوری‌های ماهواره‌ای و پروژه‌های سیستم ماهواره‌ای فعالیت می‌کند.
شرکت تجاری-مهندسی تکنولوژی دفاعی ترکیه اولین میکروماهواره رصد زمین ترکیه موسوم به لاگاری را برای اولین بار در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع دفاع (IDEF 2017) به معرض نمایش گذاشت.
برای ساخت ماهواره لاگاری ترکیه با شرکت اسپیس تکنولوژی (Space Technologies GmbH) برلین قرارداد امضا کرده است. مرحله طراحی اولیه ماهواره در حال انجام است، مطالعات طراحی تکمیلی نیز ادامه می‌یابد. برای پرتاب ماهواره به فضا نیز با شرکت آنتریکس (Antrix Corporation Limited) قرارداد امضا شده است.
ماهواره لاگاری در نقشه‌برداری از زمین، ارائه تصویر و عکس از جنگل‌ها و پوشش گیاهی و کشف و شناسایی بلایای طبیعی به کار گرفته شده و ماموریت آن از سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد شد.
این ماهواره با توانایی ثبت تصاویر رنگی و نقطه‌ای از زمین، مجهز به نسل جدید لنزهای الکترواپتیک است، با سرمایه دولت ترکیه و نیروهای بومی تولید شده است.
شرکت تجاری-مهندسی تکنولوژی دفاعی ترکیه همچنین در زمینه‌های مدیریت پروژه، سامانه و مهندسی نرم افزار، پشتیبانی فنی و لجستیکی در زمینه‌هایی که نیاز به تکنولوژی‌های پیشرفته و حساس دارد٬ توسعه سیستم جدید مشاهدات میکروسکوپی ماهواره‌ای برای سامانه‌های فضایی و برنامه‌های کاربردی٬ پروژه برای اجرای سامانه شناسایی اتوماتیک پلت فرم نانو ماهواره و توسعه الگوریتم‌های ارتقاء قدرت تفکیک مکانی برای تصاویر ماهواره الکترو نوری نیز فعالیت می‌کند.

منبع خبرگزاری آناتولی
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10894
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها