موفقیت چین در پرتاب دو ماهواره ناوبری بایدو۳

0 595

سیروس برزو: در ساعت  ۹:۴۸ بعد از ظهر ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۸ به وقت پکن، چین با موفقیت پرتاب سی و سومین و سی و چهارمین ماهواره ناوبری از گروه ماهواره بایدو (Beidou) را  با استفاده از یک ماهواره‌بر لانگ مارچ ۳ب (Long March 3B) از پایگاه پرتاب‌های فضایی شیچانگ (Xichang) به انجام رساند و این دو ماهواره را راهی مداری در اطرف زمین کرد. این ماهواره‌ها نهمین و دهمین ماهواره ناوبری چین از گروه بایدو۳ (Beidou-3) و همچنین دویست و شصت و نهمین پرتاب ماهواره‌بر از خانواده لانگ مارچ به‌شمار می‌رود. ماهواره‌ها پس از یک پرواز سه ساعته با موفقیت وارد مدار عملیاتی خود شدند.

چین تصمیم دارد تا پایان سال جاری میلادی ۱۱ ماهواره دیگر از نوع بایدو۳ را در جهت پیوستن به سامانه موقعیت یابی ماهواره‌ای بایدو (BeiDou Navigation Satellite System) پرتاب کند.
وانگ لی (Wang Li)، رئیس کمیته سیستم ناوبری ماهواره‌ای چین (China Satellite Navigation System Committee) طی مصاحبه‌ای اعلام کرد این کشور هشت ماهواره بایدو۳ دیگر را در دست پرتاب دارد. این ماهواره‌ها تکمیل کننده کمربند خدمات اولیه برای کشورهای و مناطق مورد نظر تا پایان سال خواهند بود.
وانگ گفت با توجه به نهمین کنفرانس ماهواره‌ای در چین این کشور به دنبال آن است که سامانه ماهواره‌ای بایدو به یک ارائه دهنده خدمات جهانی پایدار و قابل اطمینان برای ارائه اطلاعات تبدیل شود.
طبق برنامه پیش‌بینی شده, بایدو، متشکل از ۳۱۸ ماهواره خواهد بود تا ایده کمربند اقتصادی جاده ابریشم فضایی شامل  بیش از ۶۰ کشور در آسیای مرکزی، اروپا و آفریقا را به‌وجود آورد و مسیرهای جدید تجاری، حمل و نقل و دالان اقتصادی ارتباط و  توسعه روابط تجاری بین آن‌ها و چین را هموار سازد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=10621
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها