توسعه ماهواره‌بر برگشت پذیر اسپانیا سرعت می‌گیرد

0 295

 استارتاپ فضایی اسپانیایی به نام PLD Space اعلام کرده است که سرمایه این شرکت را به منظور توسعه ماهواره‌بر بازگشت پذیر خود افزایش داده است. با وجود اینکه سه شرکت اسپانیایی در حال توسعه پرتابگرهایی برای ماهواره‌های کوچک هستند، اسپانیا قصد دارد پایگاه پرتاب خود را تاسیس کند تا به عنوان قطب پرتاب اروپا محسوب شود. از آنجائیکه هیچ یک از این سه شرکت تا کنون اولین ماهواره‌بر خود را پرتاب نکرده‌ اند، باعث شده است که این استارتاپ برای تاسیس پایگاه فضایی خود مصمم تر شود.
راول تورز (Raul Torres) مدیر PLD Space که قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ ماهواره‌برهای قابل بازیابی اریون۱ (Arion 1) رابه فضا پرتاب کند، اعلام کرده است که دولت اسپانیا از این شرکت حمایت می‌کند. به گفته ی وی دولت اسپانیا در حال کار بر روی یک قانون فضایی و احتمالا ساخت یک فضاپیما است. اسپانیا به عنوان عضو آژانس فضایی اروپا و اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۰ فضاپیمای بومی خود را به سرانجام برساند.
مدیر این شرکت اظهار داشت: «ما به غیر از پایگاه پرتاب گویان فرانسه به یک پایگاه دیگر برای پرتاب و راه اندازی مدارهای قطبی که در دسترس باشد نیاز داریم و تا سال ۲۰۲۰حداقل یک پرتابگر ماهواره‌های کوچک آماده خواهیم کرد.»
وی همچنین اظهار داشت: «از آنجا که ۳۰۰ روز در سال آب و هوای اسپانیا آفتابی است، این کشور محل مناسبی برای پرتاب‌ها محسوب می‌شود و ما در حال حاضر در صددیم تا یکی از جزایر اسپانیا را برای این کار انتخاب کنیم.»
ماهواره‌بر بازگشت پذیر اریون۱ یک ماهوره‌بر زیرمداری با قابلیت حمل ۱۰۰  تا ۲۰۰ کیلوگرم می باشدکه این شرکت پس از توسعه آن در نظر دارد  اریون ۲ را که یک ماهواره‌بر مداری با قابلیت حمل ۱۵۰ کیلوگرم تا مدار Leo می‌باشد را تا سال ۲۰۲۱ به فضا پرتاب کند.
ماکسیم پوتیوکس (Maxime Puteaux)، تحلیلگر موسسه یوروکانسالت (Euroconsult)، اظهار داشته است که در سال ۲۰۱۷ تعداد ماهواره‌های کوچک پرتاب شده در مقایسه با ۵ سال گذشته بیشتر بوده است و شصت درصد آن‌ها از ایالات متحده بوده است.
این موسسه انتظار دارد که بازار پرتاب ماهواره‌های کوچک طی یک دهه آتی هفت برابر شود و ارزش این بازار به ۱۴۰۵ میلیون دلار خواهد رسید.


منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=7531
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها