تمرین فضانوردان در عمق یک استخر تاریک برای راه رفتن روی ماه+تصاویر

0 667

ناسا با انتشار تصاویری، تمرین فضانوردان را در شرایطی که در انتهای یک استخر بسیار تاریک برای ماموریت‌های سفر به ماه آماده می‌شوند، به نمایش گذاشت. فضانوردان در این تمرین‌ها در آزمایشگاه شناوری خنثی (Neutral Buoyancy Laboratory) مرکز فضایی جانسون (Johnson) ناسا به‌منظور کسب آمادگی برای راهپیمایی فضایی و راه رفتن روی ماه آموزش می‌بینند.

در همین رابطه بخوانید: برای فضانورد شدن باید چه رشته‌ای بخوانیم؟

آرتمیس ناسا ماه

زمانی که فضانوردان از طریق برنامه آرتمیس (Artemis) ناسا به قطب جنوب ماه بروند، خورشید تنها چند درجه بالاتر از افق قرار دارد و سایه‌های بلند و تاریک ایجاد می‌کند. برای شبیه‌سازی این محیط، چراغ‌ها در آزمایشگاه خاموش بود و پرده‌هایی سیاه روی دیواره استخر گذاشته شد تا انعکاس نور به حداقل برسد.

ماه فضا ناسا

در این تمرین از لامپ‌های قوی برای شبیه‌سازی محیطی که فضانوردان در ماموریت به ماه تجربه خواهند کرد و همچنین شن‌ همراه با ترکیبات دیگر در کف استخر استفاده شد. این آزمایش با استفاده از تجهیزات غواصی صورت گرفت تا شرایط نوری مناسب فراهم شود، اما به زودی ناسا قصد دارد تا آن را در محیطی با نور کم با استفاده از لباس فضانوردی انجام دهد.

ماموریت آرتمیس برنامه بین‌المللی بازگشت به ماه به‌ رهبری ناسا است که طی آن انسان از جمله اولین زن به نزدیکی قطب جنوب ماه اعزام می‌شوند. هدف از این ماموریت حضور دائم انسان و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت شرکت‌های خصوصی روی کره ماه و در نهایت سفر به مریخ است.

منبع isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=64351
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها