تصویر مریخ‌نورد ناسا از قمر سیاره سرخ

0 54

مریخ‌نورد استقامت (Perseverance) ناسا زمانی‌که در حال فیلم‌برداری از ابرهای سیاره سرخ بود، تصویری از قمر دیموس (Deimos) این سیاره را ثبت کرد. دیموس با قطر ۱۲.۴ کیلومتر، در فاصله ۲۳۴۵۸ کیلومتری از سطح مریخ قرار دارد و هر ۳۰ ساعت یک بار دور سیاره سرخ گردش می‌کند.

قمر دیگر مریخ نیز فوبوس (Phobos) نام دارد که با قطر ۲۲ کیلومتر در فاصله ۹۲۳۴ کیلومتری از سطح مریخ قرار گرفته است. همچنین برای آنکه بتوان این قمرها را با قمر زمین مقایسه کرد، باید گفت که قطر ماه در حدود ۳۴۷۵ کیلومتر است و در فاصله ۳۸۴۴۷۰ کیلومتری از سطح کره خاکی قرار دارد.

مریخ‌نورد استقامت

ناسا توسعه‌ ماموریت مریخی استقامت را از سال ۲۰۱۲ آغاز کرد و برای این منظور هزینه‌ای در حدود ۲.۷ میلیارد دلار متحمل شده است. مریخ‌نورد استقامت با کمک تیم مهندسان کاوشگر کنجکاوی (Curiosity) این سازمان ساخته شده و دارای ۶ چرخ آلومینیومی است که هر کدام از این چرخ‌ها ۲۰.۷ اینچ (۵۲.۵ سانتی‌متر) قطر دارند و نسخه پیشرفته‌تر چرخ‌های کنجکاوی به‌شمار می‌‌روند. این کاوشگر مجهز به دوربین‌های پیشرفته‌ای است و انتظار می‌رود طی ماموریت خود تصاویر با وضوح بالایی را به زمین مخابره کند.

در همین رابطه بیشتر بخوانید : مریخ‌نورد استقامت ناسا با موفقیت روی سیاره سرخ فرود آمد

منبع isna espash
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=56826
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها