کیهان نوردان روس مدال گرفتند

0 893

سیروس برزو: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، طی مراسمی رسمی در کاخ کرملین به پنج کیهانورد روس که طی سال های 2016 و 2015 به فضا سفر کرده و در ایستگاه فضایی بین المللی فعالیت داشتند مدال داد. 

کیهان نورد الکسی اووچینین در 18 مارس 2016 با سایوز تی.ام.آ-18 آ ماموریتی 172 روزه را در ایستگاه فضایی بین المللی به انجام رساند. این یکصد و بیست و نهمین پرواز سرنشیندار سایوز بشمار می رفت و اووچینین  و همراهانش طی پرواز شش ماهه خود آزمایش های مختلفی در زمینه های پزشکی، فناوری، زمین شناسی و غیره را با موفقیت به انجام رساندند. این نخستین سفر اووچینین به فضا بود و وی به دلیل فعالیت های مستمر در این سفر، موفق به دریافت مدال خدمت شد.

یوری مالنچنکو، کیهان نورد نامدار روس که 6 ماموریت مداری از جمله سفر به مجتمع مداری میر، پرواز با شاتل آمریکا و 4 سفر به ایستگاه مداری بین المللی را در پرونده خود دارد و بیش از 827 شبانه روز از عمرش را در مدار زمین گذرانده، نفر دیگری بود که در این مراسم از دست ولادیمیر پوتین مدال گرفت. البته او قبلا هم مدال های متعددی به خاطر کار های فوق العاده‌اش در فضانوردی گرفته است.

ازدواج جنجالی او در زمان سومین پرواز مداری سر و صدای زیادی بپا کرد. او در اوت سال 2003 در حالی که در ایستگاه فضایی بین المللی به سر می برد، با همسرش که روی زمین بود ازدواج کرد و کشیش خطبه عقد را از طریق ارتباط تلویزیونی خواند و “بله” گرفت. این کار مالنچنکو باعث شد روسیه قانونی تصویب کند که طی آن ازدواج فضایی- زمینی را ممنوع کند! 

سرگئی ولکف کیهان نورد دیگری بود که در این مراسم چندمین مدال خود را گرفت . وی که در سال 1997 به گروه کیهان‌نوردان روسیه پیوست فرزند فضانورد الکساندر ولکف کیهان نورد با سابقه روس است و نخستین فضانوردی بشمار می رود که پدرش هم فضانورد بوده و راه پدر را ادامه داده است.
او تاکنون سه بار به ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرده و 548 شبانه روز از عمرش را در آنجا بسر برده است.

میخائیل کورنی ینکو فرمانده سایوز تی.ام.آ-16 ام. که پرواز دومش بیش از سفر اولش مورد توجه رسانه های جهانی قرار گرفت، در سال 2010 نخستین ماموریت خود را با سایوز تی.ام.آ-18 به ایستگاه فضایی بین المللی داشت که 176 روز طول کشید. اما سفر دوم او به همراه فضانورد آمریکایی اسکات کلی یک ساله بود و نخستین پرواز طولانی مدت در این مجتمع مداری عظیم بشمار می رفت. آزمایش ناسا بر روی دو برادر دوقلو کلی که یکی در زمین بود و دیگری در فضا، باعث جلب توجه زیاد رسانه های همگانی به این سفر شد.

آنتون اشکاپلروف کیهان نورد دیگری بود که از دست پوتین در این مراسم مدال گرفت. وی که متولد سال 1972 است در سال 2003 به گروه کیهان نوردان روسیه پیوست و توانست بعد از طی مراحل دشوار آموزش و تمرین بالاخره در سال 2011 با سایوز تی.ام.آ-22 ماموریتی 165 روزه به ایستگاه فضایی بین المللی داشته باشد. وی دو سال بعد از بازگشتش به زمین در آوریل 2014 ، توانست با ناو کیهانی سایوز تی.ام.آ-15 ام. بار دیگر به این مجتمع مداری سفر کند. او به عنوان فرمانده ناو به همراه سامانتا کریستوفورتی (فضانورد ایتالیایی) و تری ویرتس (فضانورد آمریکایی)  راهی مدار زمین شد تا ماموریتی 200 روزه را به انجام برساند. به این ترتیب یکی از چند انسانی شد که یک سال در فضا زندگی کرده است.

 
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5143
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها