مروری بر مهمترین شرکت‌کنندگان رویداد بزرگ فعالان فضایی اروپا

0 868

نمایشگاه و مجمع گفتگوی فناوریهای فضایی اروپا معروف به اسپیس تک (Space Tech Expo) که  ‌هم‌اکنون در شهر برمن آلمان در حال برگزاری است، با توجه به حضور حمایت‌کنندگان و شرکت‌کنندگان مهمی همچون Airbus DS، تالس آلنیا (Thales Alenia Space)، آرین اسپیس (Arianespace)، OHB و سازمانهایی از جمله سازمان فضایی اروپا (ESA) و مرکز فضایی آلمان (DLR)، از مهمترین رویدادهای فضایی سال اروپا به شمار می‌رود. در این مطلب نگاهی به مهم‌ترین غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه سه‌روزه خواهیم داشت. شایان ذکر است که محصولات و خدمات شرکت‌کنندگان در قالب هفت دسته اصلی شامل فناوری فضایی، آگاهی وضعی فضا، تجهیزات آزمایشی و اندازه‌گیری، سامانه‌های الکترونیک، نرم‌افزارهای کامپیوتری، سامانه‌های مکانیکی و علم مواد در معرض نمایش قرار خواهند گرفت.

رونمایی از جدیدترین عضو خانواده ماهواره‌برهای آرین

در روز اول نمایشگاه و در غرفه شرکت آرین گروپ (ArianeGroup)، از ماهواره‌بر آرین6 (Ariane 6)، جدیدترین عضو مجموعه ماهواره‌برهای آرین رونمایی خواهد شد. این ماهواره‌بر 63 متری که برای ساخت آن حدودا 3.6 میلیارد یورو هزینه شده است، انعطاف بالایی در قرار دادن انواع محموله در مدار LEO دارد و با بهره‌گیری از موتورهای سوخت مایع خود می‌تواند تا 20 تن محموله را به این مدار حمل کند.

تسهیل دسترسی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

سرویس ماهواره‌های مکعبی تجاری بین‌المللی یا به اختصار ICE Cubes نام استارت‌آپی است که با همکاری سازمان فضایی اروپا (ESA) خدمات مختلفی را برای کمک به سازمانها، نهادهای خصوصی یا دولتی و دانشگاه‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند در زمان باقیمانده از فعالیت ایستگاه فضایی بین‌المللی، ماهواره‌های مکعبی و ماموریتهای علمی خود را به این پایگاه بفرستند. این استارت‌آپ، یکی از غرفه‌داران نمایشگاه اسپیس تک است و خدمات مذکور را می‌توانید اینجا مشاهده کنید.

معرفی ماه‌نورد آلمانی شرکت‌کننده در مسابقه گوگل

گروه آلمانی PTScientists، از شرکت‌کنندگان مسابقه ایکس پرایز گوگل Google Lunar X-Prize)) برای ارسال کاوشگرهای رباتیک به ماه، در غرفه خود، مشخصات فنی و ظرفیتهای ماه‌نورد Audi lunar Quattro را معرفی خواهد کرد. همچنین در این غرفه برای مدت کوتاهی این ماه‌نورد به نمایش گذاشته خواهد شد.

نمایش دوربینی فضایی ساخته شده با فناوری CMOS

در یکی دیگر از غرفه‌های نمایشگاه اسپیس تک، شرکت 3D PLUS که تولیدکننده قطعات فضایی با ضریب اطمینان بالا می‌باشد، دوربین فضایی 4 مگاپیکسلی خود را که با فناوری CMOS سلخته شده به نمایش خواهد گذاشت. این دوربین کوچک که ابعاد 35*35*23 میلیمتری دارد و به سادگی می‌توان در ماهواره‌های کوچک از آن استفاده کرد برای کاربردهای مختلفی از جمله سنجش از دور می‌تواند مناسب باشد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4893
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها