روسیه به‌منظور مقابله با نظامی‌سازی فضای بیرونی زمین، همکاری با ترکیه را آغاز می‌کند

0 296

روسیه در نظر دارد به‌منظور بسط سیاست‌های فضایی خود در تقابل با استفاده نظامی برخی کشورها از فضای بیرونی زمین، همکاری‌های فضایی را با ترکیه آغاز کند. به‌گفته الکسی یرکوف (Alexei Yerkhov)، سفیر روسیه در ترکیه، این دو کشور می‌توانند با تنظیم سازوکارهایی همکاری‌های مشترکی را در حوزه فضای بیرونی زمین انجام دهند.

وی ضمن اشاره به نظامی‌سازی فضای بیرونی زمین توسط برخی کشورها می‌گوید: «بعضی دولت‌ها مطابق این فرض عمل می‌کنند که کشورها حق دارند از فضای بیرونی زمین نه تنها برای اهداف دفاعی بلکه برای مقاصد تهاجمی استفاده کنند.» آن‌گونه که یرکوف ادعا می‌کند تلاش روسیه برای گسترش همکاری‌های فضایی با ترکیه در جهت مقابله با این رویکرد و کمک به توسعه بهره‌برداری‌های صلح‌آمیز در این حوزه صورت می‌گیرد. 

اخیراً مقامات روسیه در اظهاراتی از برنامه‌های آمریکا و متحدانش که منجر به نظامی‌سازی فضای بیرونی زمین می‌شود، انتقاد کرده‌اند. آناتولی آنتونوف (Anatoly Antonov)، سفیر روسیه در آمریکا، ‌پیش‌تر با بیان اینکه ایالات متحده و متحدانش در پیمان ناتو به‌دنبال تبدیل فضا به منطقه‌ای جنگی برای درگیری‌های احتمالی میان کشورها هستند، گفته بود: «ما در حال انجام هر اقدام ممکنی برای جلوگیری از این امر هستیم.»

 

espash ، spacewatch

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=15618
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها