1397/04/11

رهبر نخستین کشور فضایی جهان رسما آغاز به کار کرد

ایگور آشوربیلی،‌ دانشمند و میلیاردر روس، طی مراسمی در قصر هوفبرگ اتریش و با حضور میهمانانی از بیش از ۴۰ کشور جهان به عنوان نخستین رهبر رسمی ملت فضایی آزگاردیا آغاز به کار کرد. دکتر آشوربیلی پس از ادای سوگند رهبری اعلام کرد در ۲۵ سال آینده آزگاردیا ایستگاه‌های فضایی قابل سکونت در فضا و نیز روی سطح ماه...
 رهبر نخستین کشور فضایی جهان رسما آغاز به کار کرد

ایگور آشوربیلی (Igor Ashurbeyli)،‌ دانشمند و میلیاردر روس، طی مراسمی در قصر هوفبرگ اتریش و با حضور میهمانانی از بیش از ۴۰ کشور جهان به عنوان نخستین رهبر رسمی ملت فضایی آزگاردیا آغاز به کار کرد. دکتر آشوربیلی پس از ادای سوگند رهبری اعلام کرد در ۲۵ سال آینده آزگاردیا ایستگاه‌های فضایی قابل سکونت در فضا و نیز روی سطح ماه خواهد داشت. به گفته وی این ایستگاه‌ها مجهز به سامانه جاذبه مصنوعی و نیز سامانه حفاظت در برابر تشعشعات کیهانی هستند که اقامت دائمی آدمی را در این فضاها ممکن خواهد کرد. وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت نخستین کابینه آزگاردیا به زودی رسما تشکیل می‌شود و در کنار آن این کشور فضایی از دفتر دادستانی کل، دفتر ملی امور مالی و شورای عالی فضا نیز برخوردار خواهد بود. بانک ملی آزگاردیا که واحد پولی آن الکترونیکی خواهد بود نیز تا پایان امسال شروع به کار خواهد کرد.

فضانوردی و سرنشین‌دار | دیپلماسی فضایی |

نایت اسکای (Night Sky)؛ رصد آسمان و لمس ستارگان

اپلیکیشن نایت اسکای (Night Sky) امکان رصد آسمان با گوشی را فراهم می‌کند و برنامه نجومی کاملی است. اگر به نجوم علاقه دارید یا صرفاً می‌خواهید نام شیء نورانی موجود در آسمان شب را بدانید، نایت اسکای قطعاً برایتان مفید خواهد بود. نایت اسکای برنامه‌ایی کامل برای آشنایی با صُوَر فلکی و اشیای موجود در آسمان است که طراحی کاربر پسند و کارکرد مناسبش حتی برای افرادی جذاب است که به نجوم علاقه ندارند. این اپلیکیشن فقط برای آی‌او‌اس (iOS) عرضه‌شده. قسمت اصلی این برنامه، بخش رصد یا همان صفحه‌ی اصلی‌اش است. این قسمت علاوه بر صورت‌های فلکی و سیاره‌ها، ماهواره‌ها وایستگاه فضایی بین‌المللی را نشان می‌دهد. همچنین با انتخاب اشیای متحرک، مانند سیاره‌ها و ماهواره‌ها، جهت و مدار حرکتشان نمایش داده می‌شود. سایر امکانات این برنامه از قسمت منو ،دکمه‌ی بالا سمت چپ، در دسترس هستند. با انتخاب گزینه‌ی نایت اسکای فور یو (For You) در منو، اطلاعات کامل شرایط رصد را مشاهده می‌کنید. در بالای صفحه، نقشه‌ای از زمان طلوع و غروب صُوَر فلکی مختلف قرار دارد. در قسمت ویزیبل تونایت (Visible Tonight)، زمان طلوع و غروب خورشید و سیاره‌ها را می‌بینید و می‌توانید انتخاب کنید زمان طلوع آن‌ها به شما یادآوری شود. سپس، اطلاعات ایستگاه فضایی بین‌المللی و زمان درخشش ماهواره‌یا یریدیوم (Iridium) را می‌بینید. در بخش پلنتریوم ویزیتز (Planetarium Visits)، محل آسمان‌نماهای نزدیک و اطلاعات آن‌ها نمایش داده‌شده است. در نایت اسکای نیوز (News)، اخبار نجومی، در قسمت ورلد ترولر (World Traveller)، می‌توانید محل مدنظرتان را روی نقشه انتخاب کنید و آسمان را از دید آنجا ببینید. درمجموع، این برنامه حتی در نسخه‌ی مجانی، برنامه‌ای عالی و کامل برای رصد آسمان است و در اپ استور نیز با بیش از ۹۴۰۰۰رأی، امتیاز بسیار خوب۴.۷ را دریافت کرده است.