حمایت استرالیا از آمریکا در جنگ‌های فضایی

0 329

در کنفرانس فضایی‌ای که اخیرا در کانبرای استرالیا برگزار شد، دولت این کشور  تصمیم گرفت موانع قانونی موجود بر سر راه شرکت‌های فناورانه این کشور را مرتفع سازد تا بتوانند راکت‌های پرقدرت به فضا پرتاب کنند. طبق اظهار نظر یک کارشناس دفاعی این کشور، استرالیا می‌تواند در صورت وقوع جنگ فضایی بین آمریکا، روسیه و چین، از این راکت‌ها برای کمک به آمریکا استفاده کند.

میشلیا کش (Michaelia Cash) وزیر اشتغال و نوآوری استرالیا می‌گوید قوانین ۲۰ ساله‌ای که بر فعالیت‌های فضایی این کشور نظارت داشته‌اند به زودی دستخوش تغییراتی خواهند شد. تغییراتی که اخیرا توسط دولت استرالیا به پارلمان این کشور ارائه شده، خط قرمزهایی را که خصوصا در زمینه انجام خدمات و فعالیت‌های مرتبط با پرتاب‌های فضایی در این کشور وجود دارند، برخواهد داشت. وی افزود: «این بروزرسانی‌ها شامل تمهیداتی برای ساده‌سازی پرتاب ایمن راکت‌های پرقدرت از زمین و از هواپیماهای در حال پرواز می‌باشند.»

در حال حاضر، شرکت‌های استرالیایی ماهواره‌های مکعبی کوچک و ارزان را توسعه می‌دهند؛ کاری که می‌توان آن را یکی از زمینه‌های اصلی فعالیت بخش خصوصی فضایی در مقیاس جهانی دانست. اما هیچ شرکت استرالیایی‌ای نمی‌تواند ماهواره به فضا پرتاب کند، بدین معنی که باید همواره دست به دامان شرکت‌های خارجی باشند.

سناتور کش با اشاره به آغاز فعالیت سازمان فضایی استرالیا در یکم جولای سال جاری، از آن به عنوان بازکننده درهای فعالیت برای شرکت‌های استرالیایی و شکل‌دهنده همکاری‌های مهم بین‌المللی یاد کرد. طبق برنامه دولت این کشور، ارزش صنعت فضایی استرالیا باید تا سال 2030 سه برابر شده و به 12 میلیارد دلار برسد، و همچنین ۲۰ هزار شغل جدید در این صنعت ایجاد شود.

در کنفرانس فضایی استرالیا همچنین در مورد مسائل نظامی و راهبردی بوجودآمده بر اثر افزایش استفاده از فضا صحبتهایی مطرح شد. مالکولم دیویس (Malcolm Davis)، از کارشناسان نظامی در موسسه سیاست‌های راهبردی استرالیا (Australian Strategic Policy Institute) می‌گوید چین و روسیه به دنبال یافتن راهی برای حمله به ماهواره‌های آمریکا از طریق زمین، فضا و روشهای سایبری هستند و این ماهواره‌ها در توانایی جنگی و اقتصاد این هم‌پیمان مهم استرالیا نقشی مهم دارند.

وی اعتقاد دارد در صورتی که ماهواره‌های آمریکا از کار افتادند باید استرالیا توانایی پرتاب و جایگزین کردن آنها را داشته باشد. با توجه به وابستگی استرالیا به ماهواره‌های آمریکا، دیویس خاطرنشان کرد که اگر دسترسی به این ماهواره‌ها از بین برود، استرالیا “کور، کر و احمق” خواهد شد، بنابراین این کشور باید در راستای حفظ برتری نظامی خود و آمریکا قدمی بردارد.

منبع smh
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=9605
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها