شرکت کوه‌نور خودروی مدیریت بحران خوزستان را تجهیز می‌کند

0 573

 مدیرعامل شرکت ارتباطات کوه نور، از امضای تفاهم نامه همکاری این شرکت با اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان در خصوص تهیه و تجهیز یک دستگاه خودروی مدیریت بحران خبر داد.
 در روز پایانی نمایشگاه الکامپ خوزستان غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان، و کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران این استان، از غرفه شرکت ارتباطات کوه نور بازدید کردند. در جریان این این بازدید تفاهم نامه همکاری ما بین شرکت ارتباطات کوه نور و اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان برای تهیه و تجهیز یک دستگاه خودروی مدیریت بحران به صورت پایلوت جهت  ارتباط رسانی در مواقع بروز بحران در استان منعقد شد.
محمدرضا قوی، مدیرعامل شرکت ارتباطات کوه نور، در خصوص ویژگی‌های این خودرو گفت: «این خودرو پس از وقوع بحران در زمانی که تمامی بسترهای مخابراتی موجود قطع شده و دیگر هیچ ارتباطی وجود نداشته باشد به سرعت به محل اعزام شده و در اسرع وقت ارتباط منطقه برقرار خواهد شد.»
وی در ادامه بیان داشت: «یکی از قابلیت‌های اصلی این خودرو عدم نیاز آن به شبکه سراسری برق در مواقع بحران و قطعی برق است که می تواند در چنین شرایطی نقش تعیین کننده و حیاتی داشته باشد.
مجری پروژه طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) کشور با بیان دیگر دستاوردهای حضور در نمایشگاه الکامپ خوزستان گفت: «در این نمایشگاه متخصصان این شرکت توانستند خدماتی مانند تلفن، فکس و اینترنت را با استفاده از ماهواره باند ka ارایه کنند.»
وی در ادامه افزود: «در ماهواره باند ka به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های جدید و عرض باند بیشتر نسبت به تکنولوژی‌های قبلی، این توانایی وجود دارد که با هزینه پایین تر بتوان سرویس هایی که نیاز به پهنای باند بالا دارند را با قیمت پایین ارایه کرد.»
مجری پروژه تلفن ثابت روستایی کشور با بر شمردن ویژگی های مثبت این تکنولوژی در ارایه خدمات ارتباطی به نقاط محروم کشور افزود: با استفاده از این فناوری علاوه بر خدمات تلفن ، فکس و اینترنت می توان خدماتی مانند آموزش از راه دور، سلامت الکترونیکی، کشاورزی الکترونیکی، خدمات بانکی، راهکارهای مدیریت بحران و … را در این مناطق کشور ارایه کرد.
وی گفت: شرکت ارتباطات کوه نور به عنوان اولین اپراتور USO کشور از سال ۹۰ خدمات تلفن ثابت بر بستر ماهواره را به حدود ۱۱۰۰ روستا در محروم‌ترین و صعب العبور ترین نقاط کشور ارایه می دهد.

طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با مشارکت بخش خصوصی تعریف‌شده است. 
این طرح ملی، بااتصال تدریجی بیش از 17 هزار روستا در سراسر کشور به اینترنت پرسرعت با استفاده از فناوری 4G، یکی از مهم‌ترین اقدامات در کاهش سطح اختلافی در میان شهر و روستا در کشور به شمار میاید.

 

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6942
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها