استفاده همزمان از دو سامانه ناوبری ماهواره‌ای

0 571

شرکت فرانسوی تالس (Thales) قصد دارد در قالب پروژه‌ای برای اتحادیه اروپا، تجهیزات ناوبری ماهواره‌ای توسعه دهد که به طور همزمان از سیگنال‌های دو سامانه ناوبری ماهواره‌ای جی‌پی‌اس (GPS) و گالیله (Galileo) استفاده کند. این ابزار که EDG²E نام دارد علاوه بر دو سامانه ناوبری مذکور از سامانه EGNOS نیز استفاده خواهد کرد که یک سامانه تقویتی فضاپایه است که با کمک ایستگاه‌های زمینی سیگنال‌های ناوبری ماهواره‌ای را تقویت کرده و موقعیت، ارتفاع و سرعت هواپیما را به صورت دقیق مشخص می‌کند. EDG²E قرار است بر روی یک هواپیمای توربوپراپ شرکت اروپایی ATR استفاده شود.

طی این ماموریت چهارساله که تا سال ۲۰۲۱ به طول خواهد انجامید، شرکت تالس، کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های ATR، تالس آلنیا (Thales Alenia Space)، شرکت فرانسوی AKKA و سازمان هواپیمایی غیرنظامی فرانسه (DGAC) را رهبری خواهد کرد.

شرکت هواپیماسازی ATR امیدوار است که این گیرنده دو فرکانسی چندمنظومه‌ای، ظرفیت‌های ناوبری را تقویت کند. این شرکت، پروژه مذکور را فرصتی برای بررسی موضوعات فنی و کشف راه‌حل‌هایی برای مشکلات مرتبط با هوانوردی منطقه‌ای می‌داند.

فیلیپه بنکت (Philippe Benquet) نایب رییس تحقیق و فناوری شرکت تالس اویونیکس (Thales Avionics) می‌گوید این ابزار، ناوبری را دقیق‌تر و ایمن‌تر خواهد کرد و پتانسیل‌های افزایش ترافیک هوایی را ایجاد خواهد نمود. وی زمان ورود این فناوری به بازار را سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند.

منبع Flightglobal
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=6252
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها