چين نسل جديد ماهواره‌برهایش را به فضا پرتاب می‌کند

0 328

چین امیدوار است نسل جدید ماهواره‌بر‌هایش با ظرفیت حمل متوسط در سال ۲۰۲۰، و ماهواره‌بر‌ها با ظرفیت حمل بیش از ۱۰۰ تن را در سال ۲۰۳۰ آزمایش کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، لی هونگ، رئیس آکادمی فناوری پرتاب چین، که تحت نظر شرکت فناوری و علوم هوافضای این کشور است گفت:«ما سرگرم تحقیق و آزمایش درباره طراحی‌ها و فناوری‌ها هستیم، و کار بر روی ماهواره‌بر‌ها با قابلیت حمل ماهواره‌های سنگین را آغاز کرده‌ایم. ما باید حوالی سال ۲۰۳۰ قادر به نخستین پرتاب این ماهواره‌بر‌ها باشیم.»
وی افزود:« پیش بینی می‌شود نسل جدید ماهواره بر لانگ مارچ-۸ (Long March-8 ) که قابلیت حمل ماهواره‌ها با وزن متوسط را دارد، سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار به فضا پرواز شود. این در حالی است که ماهواره بر‌هایی که ظرفیت حمل بیش از ۱۰۰ تن را دارند، در سال ۲۰۳۰ به فضا پرتاب خواهد شد.»

ماهواره بر لانگ مارچ-۸ با ظرفیت حمل و پرتاب بین سه تا چهار و نیم تن، ضعف موجود در ماهواره‌بر‌های چین را برطرف خواهد کرد. ساخت این ماهواره، عضو جدیدی را به ناوگان ماهواره‌بر‌های چین اضافه خواهد کرد، تقاضای بازار تجاری آینده برای پرتاب ماهواره به مدار‌های میانی و فوقانی زمین را تامین خواهد کرد و موجب پیشبرد ارتقاء ماهواره‌بر‌های فعلی خواهد شد.
به گفته لی هونگ، این نسل جدید ماهواره‌بر‌ها از هزینه مناسب، رقابت پذیری بین المللی بیشتر، قابلیت تغییر بیشتر متناسب با نیاز کاربران، و چرخه پرتاب کوتاه‌تر برخوردار است. وی گفت: «ما هم اکنون مشغول بهینه سازی طراحی‌های مختلف هستیم و امیدواریم نخستین پرتاب در سال ۲۰۲۰ انجام شود.»

منبع خبرگزاری صدا سیما
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=5939
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها