استرالیا آژانس فضایی خود را تاسیس می‌کند

0 756

دولت استرالیا رسماً اعلام کرد که سرانجام آژانس فضایی خود را در کنگره نجوم بین‌المللی در آدلاید تأسیس خواهد کرد. این حرکت پس از فشارهای زیاد از طرف متخصصانی صورت گرفت که نگران بودند با ادامه شرایط کنونی، استرالیا فرصت استفاده از این صنعت 420 میلیارد دلاری را از دست بدهد.

«مکیلا کش» رئیس اجرایی صنعت علوم و فناوری، می‌گوید: «صنعت جهانی فضا به‌سرعت در حال رشد است و بسیار مهم است که استرالیا بخشی از آن باشد. باوجود یک آژانس فضایی ملی مطمئن هستیم که برنامه‌های طولانی‌مدت استراتژیکی داریم که از توسعه و کاربردهای فناوری‌های فضایی حمایت می‌کند و همچنین کمکی به رشد صنعت فضایی کشور ما می‌شود.»

استرالیا یکی از دو کشور در میان 35 کشور عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی است که هنوز آژانس فضایی ندارد اما حالا با تائید خبر احداث آژانس فضایی استرالیا، تنها کشور باقی‌‌مانده در این لیست ایسلند است. بااین‌حال بسیاری از کشورهای دیگر که در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی عضو نیستند نیز دارای آژانس فضایی هستند، ازجمله ویتنام و فیلیپین.

در ماه مارس 2017، انجمن صنعت فضایی استرالیا، سازمانی که بخش‌های فضایی را در استرالیا زیر نظر دارد، گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد تأسیس یک آژانس فضایی چه مزیت‌هایی خواهد داشت. این گزارش بر ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و درآمد حاصل از این صنعت تمرکز دارد و علاوه بر سودآوری برای بخش‌های تجاری به نفع بخش‌های دولتی نیز خواهد بود.

این پروژه می‌تواند در صنایع مختلفی کاربرد داشته باشد: ارتباطات، تلویزیون ماهواره‌ای، جهت‌یاب ماهواره‌ای، ماهواره‌های نظارت بر آب‌وهوا، ماهواره‌های نظامی و تصویربرداری ماهواره‌ای.
در حال حاضر استرالیا، بخش اعظمی از اطلاعات ماهواره‌ای خود را از کشورهای دیگر می‌خرد. این کشور دارای چند ماهواره است اما پرتاب آن‌ها بر عهده کشورهای دیگر بوده است. صنعت هوافضای استرالیا، تاکنون و بدون هیچ آژانس یا برنامه فضایی، 4 میلیارد دلار ارزش دارد و 11500 نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.

 
منبع ana
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=4747
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها