ویرجین گلکتیک یک گام دیگر به اعزام توریست به فضا نزدیک شد

0 766

شرکت ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) اخیراً اعلام کرده فضاپیمای خود موسوم به اسپیس‌شیپ‌ دو (SpaceShipTwo) آزمایش مهمی را با موفقیت پشت سر گذاشته است؛ امری که یک گام مهم برای شرکت مذکور به شمار می‌رود چرا که توسط آن می‌تواند گردشگران را به فضا بفرستد.

شرکت اسپیس‌شیپ (The Spaceship Company به اختصار TSC) یکی از سازندگان فضاپیمای مذکور در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد این فضاپیما آزمایش روشن شدن (power on) را با موفقیت پشت سر گذاشته است؛ امری که صحت کارکرد سامانه برق فضاپیمای جدید را تأیید می‌کند و بدین معنی است که می‌توان بررسی و صحت‌سنجی زیرسامانه‌های الکتریکی اسپیس‌شیپ‌ دو را به منظور آماده‌سازی برای انجام اولین پرواز آغاز کرد.

اسپیس‌شیپ دو نام یک فضاپیمای تجاری سرنشین‌دار است که توسط شرکت‌های TSC و اسکِیلد کامپوزیتس (Scaled Composites) در موجاوه (Mojave) کالیفرنیا در حال ساخت می‌باشد و مسافران توسط آن سفر زیرمداری را تجربه خواهند کرد. این فضاپیما برای حمل ۶ توریست فضایی طراحی شده است.

گفتنی است ویرجین گلکتیک به تازگی از لباس‌های فضایی خود برای پروازهای تجاری به مدار زمین نیز رونمایی کرده است. این لباس‌ها که توسط شرکت آندر آرمور (Under Armour) طراحی شده است، از پارچه‌هایی ساخته شده که به تنظیم دما و مدیریت تعریق بدن مسافران گردشگری فضایی کمک می‌کند.

این شرکت هنوز در حال آماده‌ شدن برای پرواز تجاری افتتاحیه خود است که در آن مسافرانش را به لبه فضا خواهد فرستاد. بیش از ۶۰۰ مسافر از ۵۸ کشور دنیا در لیست پرواز این مأموریت تجاری قرار دارند.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=14230
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها