کارون پر آب شد/ تصاویر ماهواره‌ای از مانداب ناشی از سیل در شمال غرب اهواز

0 1,565

سازمان فضایی ایران آخرین وضعیت رودخانه کارون را پس از سیل اخیر، بر مبنای داده‌های دریافتی از ماهواره‌های سنجش از دور، اعلام کرد. نتایج حاصل از پردازش تصویر ماهواره سنجشی سنتینل ۲ (Sentinel-2) در تاریخ ۲۵ خردادماه ۹۸، بیانگر شرایط آبگیری حداکثری در بستر اصلی و فرعی رودخانه کارون است.

تصاویر ماهواره‌ای٬ مانداب ناشی از سیل را در شمال غرب شهر اهواز و در بخش‌هایی از زمین‌های کشاورزی مجاور شهرک صنعتی الباجی نشان می‌دهد.

سنتینل-۲ یکی از ماهواره‌های پروژه‌ رصد زمین است که توسط آژانس فضایی اروپا (European Space Agency) به عنوان بخشی از برنامه کوپرنیک (Copernicus Programme) به منظور بهبود مأموریت‌های دیده‌بانی زمین و پشتیبانی از خدماتی مانند پایش جنگل‌ها، بررسی تغییرات پوشش زمین و مدیریت بلایای طبیعی توسعه یافته است.  این پروژه شامل دو ماهواره یکسان سنتینل-۲ای (Sentinel-2A) و سنتینل-۲بی (Sentinel-2B) است.

این ماهواره با وزن ۱۱۳۰ کیلوگرم و طول عمر ۷ سال دارای باس ماهواره‌ای از نوع استروباس-ال (AstroBus-L) است و سازنده‌ آن شرکت ایرباس دیفنس اند اسپیس (Airbus Defence and Space) می‌باشد. همچنین قدرت تفکیک مکانی آن ۱۰-۲۰ متر بوده و دارای میدان دید ۲۹۰ کیلومتر است.

منبع خبرگزاری مهر
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13308
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها