روسیه و پیشنهادهای جدید برای خرید موتور موشکی آر دی-۱۲۰

0 538

سیروس برزو: برخی کشورها به روسیه پیشنهاد خرید موتور موشکی آر.دی-۱۲۰ (RD-120) را داده‌اند. دیمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه٬ روسکاسموس (Roscosmos)٬ در جمع خبرنگاران و ضمن بازدید از دانشگاه دولتی مسکو گفت: «برخی کشورها علاقه‌مند هستند موتور موشکی آر.دی-۱۲۰ را از روسیه بخرند.»

آر.دی-۱۲۰ موتور مرحله موشک زنیت (Zenit) است که قبلا به طور مشترک توسط روسیه و اوکراین ساخته می‌شد اما پس از وقایع شناخته شده ۲۰۱۴ و بروز اختلافات سیاسی بین این دو کشور، روسیه مجبور شد خود به ساخت آن اقدام نماید.

راگوزین گفت:  «موتور آر.دی-۱۲۰ یک ماشین بسیار کارآمد است  و برخی از کشورها پیشنهاد خرید آن را داده و برای بستن قراردادهای جدید اقدام کرده‌اند.»
ولادیسلاو پالامارچوک (Vladislav Palamarchuk)، کارشناسی ارشد مرکز تولید صنعتی انرگوماش (Energomash) روسیه نیز اعلام کرد که تولید این موشک در این کارخانه برای تحقق توسعه موشکی روسیه ادامه خواهد یافت. به گفته وی، این موتور که بیش از ۳۰ سال است ساخت آن بطور کامل در روسیه متوقف شده بود اینک با مدرن‌سازی، بهبود ویژگی‌ها و شاخص‌های آن برای استفاده در بخشی از موشک‌های جدید روسیه تولید می‌شود.

موتور آر.دی-۱۲۰ که در سال ۱۹۸۵ ساخته و در مرحله دوم موشک زنیت استفاده شد از اکسیژن و نفت استفاده می‌کند. در ابتدا کار ساخت این موتور انجام می‌گرفت، اما پس از مدتی تولید آن به کارخانه ماشین سازی جنوب اوکراین منتقل گردید.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13174
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها