پرتاب موشک فوق سنگین روسی در سال 2023

0 1,176

سیروس برزو: پرتاب موشک فوق سنگین آنگارا آ ۵-ام.(Angara-A5M) از مرکز فضایی واستوچنی (Vostochny Cosmodrome) برای سال  2023 برنامه‌ریزی شده است. دمیتری راگوزین (Dmitry Rogozin) رئیس سازمان فضایی روسیه، روسکاسموس (Roscosmos) ضمن اعلام این خبر گفت در راستای توسعه توان موشکی روسیه٬ پرتابگر فوق سنگین آنگارا آ ۵-ام. باید در سال ۲۰۲۳ وارد عملیات شود.

قبلا گفته می‌شد که روسیه این پرتاب را برای سال ۲۰۲۵ در نظر گرفته است. آنگارا یک خانواده از نسل جدید موشک‌های روسی است که می‌تواند نسخه‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت داشته باشد. بطور مثال آنگارا آ ۵  توان حمل ۲۴ تن را دارد و آنگارا آ ۵-ام. قادر خواهد بود تا ۲۷ تن بار را به مدار برساند. این مجموعه با هدف ساخت پرتابگرهایی طراحی شد که به محیط زیست صدمه کمتری وارد می‌کنند.

به گفته راگوزین٬ ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)٬ رئیس‌جمهور روسیه٬ از روسکاسموس خواسته است نسبت به اتمام ساخت مجتمع‌های جدید برای پرتاب موشک‌ها سریع‌تر عمل کنند.

چندی پیش رئیس جمهور روسیه گفته بود صنعت فضایی روسیه نباید تنها به خاطرات گذشته دل خوش باشد بلکه باید ضمن حفظ دستاوردهای قبلی، تلاش کند تا در بازار رو به رشد خدمات فضایی، جایگاه مناسب توان خود را به دست آورد.

ولادیمیر پوتین خواستار سرعت بخشیدن به این مسئله شد و  گفت سهم کشور ما در تولید جهانی فناوری موشک و فضایی در سال ۲۰۲۰ باید به ۱۶ درصد افزایش یابد. او همچنین از مسئولان برنامه‌های فضایی به خاطر تاخیر در عملی شدن به موقع کارها انتقاد کرد.

با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=13173
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها