نپال هم سفارش ساخت ماهواره مخابراتی می‌دهد

0 715

شرکت تالس آلنیا اسپیس (Thales Alenia Space) امیدوار است که در ماه‌های آینده قرارداد ساخت ماهواره مخابراتی ملی برای کشور نپال با این شرکت منعقد شود. تفاهم‌نامه‌ای برای ساخت این ماهواره در اسفند ۱۳۹۷ (مارس ۲۰۱۹) بین مقامات سازمان مدیریت مخابرات نپال (Nepal Telecommunications Authority) و تالس آلنیا اسپیس امضا شده اما هنوز به مرحله قرارداد قطعی نرسیده است. تالس آلنیا اسپیس شرکتی ایتالیایی-فرانسوی است که در زمینهٔ ساخت ماهواره فعالیت می‌کند.

وزارت مخابرات و فناوری اطلاعات نپال (Ministry of Information and Communications) اعلام کرده که قصد دارد مخابرات و اینترنت پهن باند برای همه شهروندانش فراهم و با کشورهای منطقه در این زمینه رقابت کند. این کشور جایگاهی در مدار زمین ثابت از اتحادیه بین‌المللی مخابرات (International Telecommunication Union) برای باندهای مخابراتی سی (C- band) و کی‌یو (Ku- band) رزرو کرده است. ماهواره مربوطه در سال ۲۰۲۲ به مدار خواهد رفت و در موقعیت ۱۲۳/۳ درجه شرقی قرار می‌گیرد.

این ماهواره نپال را به فهرست پرتعداد کشورهای آسیا-اقیانوسیه که دارای ماهواره مخابراتی در مدار هستند اضافه می‌کند. برای مثال لائوس در سال ۲۰۱۵ و بنگلادش در سال ۲۰۱۸ نخستین ماهواره‌های خود را به فضا فرستادند. ماهواره مخابراتی بنگلادشی را نیز شرکت تالس آلنیا ساخت. در حال حاضر چند ماهواره منطقه‌ای متعلق به شرکت‌هایی از تایلند، هنگ‌کنگ، مالزی و ژاپن کشور نپال را زیر پوشش خود در باندهای مخابراتی سی و کی‌یو دارند.

منبع Spacenews
با اشتراک گذاری مطلب از اسپاش حمایت کنید
https://espash.ir/?p=12908
مطالب پیشنهادی اسپاش
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها